Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Ihmettä odotellessa
Itse asiassa oli suurelta osin kipulääkityksestä johtuvaa tuo sekavuus. Sen verran vahvoja troppeja tiputtivat suoraan suoneen viimeisen viikon. Sitä ennen tukeva lääkitys annettiin suun kautta, mutta sitten potilaan tajunnan taso laski niin paljon, että oli pakko siirtyä suonensisäisiin hoitoihin.Yöllä sairaalasta ilmoittivat, että taistelu on päättynyt ja läheiseni on nukkunut pois rauhallisesti. Hänen puolestaan olen "iloinen", että kärsimykset loppuivat, mutta oma ikäväni on siitä huolimatta suuri. Olisin niin kovasti toivonut, että tämä yli vuoden mittainen kamppailu olisi päättynyt onnellisemmin tai että edes vähän hyviä aikoja olisi saavutettu kaikkien koettelemuksien jälkeen.
Meillä oli muuten ihan sama tilanne kuolemasta puhumisen suhteen. Vielä silloin, kun läheiseni tilanne vaikutti suhteellisen toiveikkaalta, saatoimme asiasta puhuakin ikäänkuin kaiken varalta, että jos sittenkin jokin menee vikaan. Mutta luulen, ettei meistä kumpikaan oikeasti tuohon epäonneen uskonut ja siksi asiasta oli suhteellisen helppo puhua. Kun lopulta varmistui, että mitään ei ole enää tehtävissä, juttelimme tavatessamme todellakin niitänäitä. Nyt olen tuosta hiukan pahoilla mielin, koska olisin halunnut enemmän tietää, mitä läheiseni olisi toivonut minun tekevän tässä tilanteessa. Minkälaiset hautajaiset hän haluaisi, keitä hän toivoisi sinne kutsuttavan. Tällaisia konkreettisia seikkoja jäi käsittelemättä ja joudun nyt itsenäisesti tekemään nuo valinnat toivoen, että osaisin tehdä kaiken oikein.
- Ihmettä odotellessakrisse63
- Re: Ihmettä odotellessatulppu
- Re: Ihmettä odotellessakrisse63
- Re: Ihmettä odotellessaMurmeli
- Re: Ihmettä odotellessasalla10
- Re: Ihmettä odotellessaTiltu_R
- Re: Ihmettä odotellessaKristiina
- Re: Ihmettä odotellessaKristiina