Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Äidin ikävä
Ei ole tarkotukseni masentaa tai aiheuttaa mielipahaa, mutta äidin ikävä ei tuskin koskaan helpota. Tämän vuoden syyskuussa tulee kuluneeksi kolme vuotta äitini kuolemasta. Tuska ja kaipuu vaan syvenee mitä enemmän aikaa menee. Toisaalta olen yrittänyt käsitellä asiaa niin, että jos joku asia voi olla näin raskas kantaa, on myös syytä olla ylpeä äidistä. Sillonhan hän on onnistunut vanhemmuudessa todella hyvin. Hän on ollut se rakkain maailmassa. Kaikillehan ei tätäkään onnea suoda että äiti on läsnä koko elämänsä ajan. Ollaan siis tänäpäivänä siinä onnellisessa asemassa, että kasvatus on ollut niin hyvää että joudutaan miettiin, mitä nyt? Haudalla käynti on edelleen tuskaa, äitienpäivä on tuskaa, ym. Kyyneleet valuu pitkiin poskia jopa tätä kirjottaessa, mutta mitä sitten. Jos tässä kylmässä maailmassa et saa omaa äitiäsi surra niin mitä sitten saat. Sen verran kai jokainen saa olla itsekeskinen että saa surra ihmistä joka on hänet synnyttänyt. Itkeminen on yllättävän vapauttavaa ja sitä on tehty niin kauan kun on ollut ihmiselämää. Vaikeaa se on jos joku on läsnä, mutta siihen meidän tukisi opetella. Toisaalta kadehdin kaikkia joilla vielä on äiti, mutta taas tavallaan säälin heitä kun eivät ymmärrä mitä heillä vielä on. Tämä pitää katkeruuden poissa. Niin kauan kun suru ja tuska vaivaa, ei unohda ihmistä. Sen lupauksen oon tehnyt etten koskaan vaikene äitistäni. Sattuu välillä puhua, mut jos ei sattuis, ei olis ollut rakaskaan. Kun sairaus vie läheisen, ei ole ketä syyttää. Ei ole kenekään vika. Se ehkä itselläni oli että alkuun hain jotain mitä syyttää. Kun ei ollut kohdetta, syytin äitiäni kun jätti yksin. Sitten syytin syöpää, mut ei sille voi käydä huutamassa. Pakko huutaa tuuleen. Mut sekin auttaa.Jaksamisia. Käsittele asia.Älä pidä sisälläs niinkun mä tein.- Äidin ikävämaami73
- Re: Äidin ikäväTulenliekki
- Re: Äidin ikäväsoikku
- Re: Äidin ikävämaami73
- Re: Äidin ikäväEnkelintytär
- Re: Äidin ikävälouhinen
- Re: Äidin ikäväkaipaava