Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
masennus
On kulunut jo yli vuosi siitä kun menetimme rakkaan tyttäremme äkillisesti syöpään.Elämä kulkee jo jollain tapaa.Vaikka tapahtuman jälkeen tuntui että elämää ei enää ole. Olisin vain halunut kuolla.Mutta ymmärsin pikkuhiljaa että mieheni ja nuorempi tyttäreni tarvitsevat minua . Että myöskin olen voimavara heidän jaksamiselle.Yritän joka päivä löytää valopilkun elämästä jota kohti menen.Töissä jaksan käydä mutta muu sosiaalinen elämä on vähäistä. On harvoja ihmisia/ystäviä joita haluan tavata. Heille ei tarvitse selitellä miksen juuri silloin ole kovin puhelias.
Sitä on oppinut ymmärtämään kuinka hauras elämänlanka on ja kuinka lyhyt elämä on loppujen lopuksi.
En usko että olisin pärjännyt tähän saakka ilman maasennuslääkitystä ja rakkaita lähimmäisiäni(tyttäreni ja mieheni). Ainoa haittapuoli lääkityksen kanssa on että joutuu syömään niitä pitkään. Niitä ei saa lopettaa yhtäkkiä, vaan pienentämällä annostusta lääkärin valvonnassa.Koska masennus ei ole vienyt kaikkea huomiota olen pystynyt myöskin etenemään surutyössäni. En tule koskaan hyväksymään että tyttäreni menehtyi niin nuorena. Olisin antanut elämäni jos olisi voinut käydä kauppaa.
Kukaan ei voi koskaan ottaa pois muistojani ja rakkauttani tytärtäni kohtaan. Asia joka lohduttaa minua on että ehkä joskus vielä tapaan hänet.Tämä on asia johon en ennen uskonut.
Masennukseen autaa liikunta, ainakin minun kohdalla.Kovan urheilu suorituksen jälkeen tunnen että minulla on taas henkistä voimaa.
Hypin minun jutussani asioista toisiin. Mutta toivottavasti tästä saa jotain tolkkua.
Tätä uutta erinlaista elämää on joka päivä uudestaan ja uudestaan opittava elämään vaikka välillä ei jaksaisi.
Tämä keskustelu foorumi on hyvä tuki joka päiväiseen elämään.
Jaksamista kaikille.
- masennusmustaan pukeutunut äiti
- Re: masennusKristiina
- Re: masennuslippu
- Re: masennusmustaan pukeutunut äiti
- Re: masennusÄiti
- Re: masennusAurinko
- Re: masennusLeskeksi joutunut..