Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Re: Meniköhän kaikki oikein?

Niin, näitä mietteitä taitaa olla meistä useallakin... Mietimme veljeni kanssa äidin luona viime hetkiä viettäessämme, että oliko jokin tarkoitus jopa sillä, että äidin pää oli laskettu huomattavasti muuta kroppaa alaspäin. Tai sillä, että jälkeenpäin vasta tajusimme, että äidiltä oli otettu tippapullo pois useita päiviä ennen hänen kuolemaansa ja se oli kuitenkin äidille ainut ravinnonlähde. Tai, tai, tai...

Nämä on NIIN vaikeita mietteitä ja itse ainakin tietoisesti pyrin välttämään niiden ajattelemista, sillä olipa asian oikea laita mikä tahansa, niin mikään asia tässä maailmassa ei olisi estänyt äidin kuolemaa. Joillain toimenpiteillä olisi ehkä voitu pitkittää lähdön hetkeä, mutta olisiko se ollut enää äidille elämisen arvoista? Uskon, että ei. Kun kerran ei ollut pienintäkään toivetta paranemisesta, niin näin oli kuitenkin parasta ja jos lääkärit sitä edesauttoivat omalla toiminnallaan, niin itse asiassa olen ehkäpä heille kiitollinen, ettei äidin tarvinnut enää yhtään pidempään kärsiä kivuista eikä mistään, mitä tämä kauhea syöpä hänelle teki.

Suru menetyksestä kulkee mukana, aina. Toivon äiti, että sinun on nyt hyvä olla.
toscana | 26.11.2007 klo 15:10:51