Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: suunnaton tuska ja kaipaus
Kiitos Apila osanotostasi!Niin meillä keuhkosyöpäpotilaiden läheisillä oli pitkä ketju, jonka aloittaja oli Pipat, sitten siellä oli Peltirumpu, Tyttönen, sinä Apila ja monta muuta ystävää, meitä on yhdistänyt täällä sivuilla huoli läheisiemme selviämisestä siitä kavalasta ja pahasta taudista. Mieheni menehtyi näistä tutuiksi ystävistä tulleista viimeisenä, hän taisteli kaksi vuotta, mutta viimeiseltä se oli ilmeisesti sydän joka petti.
Olen tässä vertaillut näitä eri sairaustapauksia ja miten on hoidettu, onko leikkauksia tehty ym. sellaista ja pistin merkille sen asian, että leikkaus ei ehkä olekaan se ensimmäinen ja paras vaihtoehto. Riippuen tietenkin siitä syövän laadusta. Esimerkiksi minun miehelläni syövän laatu oli ei-pienisoluinen, joka ei leviä helposti, mutta jota ei koskaan mieheltäni pystytty leikkaamaan, yritettiin mutta ei ollut ehkä tarpeeksi taitavia leikkaajia paikalla.
Syöpä ei ollut vielä tähän kuolinhetkeen levinnyt mihinkään kuin oikeassa keuhkossa paikallisesti, eli sen oli käytännössä vallannut melkein kokonaan ja sitten aiheutti myös nesteen kerääntymistä ja tulehdusta vasemmalle puolelle.
Todellinen kuolisyy selviää muutaman viikon kuluessa.
Olen tieteelle ja tutkimukselle todella kiitollinen jos tällaisessa tapauksessa kuin esimerkiksi mieheni oli, pystyttäisiin parantavasti ja lopullisesti tuhoamaan se paikallinen kasvain. Onkolyyttisellä virushoidolla siihen käsitykseni mukaan pyritään vahingoittamatta tervettä kudosta siinä ympärillä. Ehkä joskus lähitulevaisuudessa se on mahdollista.
Toivotan hyvää kevättä ystävät,
suruni on sanaton,
täytyy vaan jotenkin pyristellä tästä eteenpäin.
Terveisin Kaiku
- suunnaton tuska ja kaipauspeltirumpu
- Re: suunnaton tuska ja kaipausmargaret
- Re: suunnaton tuska ja kaipausmoodyblues
- Re: suunnaton tuska ja kaipausmarathon
- Re: suunnaton tuska ja kaipausIkävä isiä
- Re: suunnaton tuska ja kaipausmarathon
- Re: suunnaton tuska ja kaipauskaiku