Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Itkun päivä...
Tiltu <3Kiitos kannustavasta viestistäsi!Ihana kuulla että muistat aina minua.Niin minäkin sinua!
Tänään on ollut parempi päivä.Surusiskoni haki minut ja menimme yhdessä Hiljaisuuden taloon,minkä seurakuntamme järjestää aina näin hiljaisella viikolla.
Ihanasti..niin kauniisti oli huoneet sisustettu ja hiljaisuus oli tosi hoitavaa.
Siellä saa ottaa nokoset viltin alla yhdes huonees,toises lukea ja vaan vaikka istua ja ajatella tai kirjoitella.
Söimme kasviskeittoa ja joimme kahvit...nekin hiljaa-me puheliaat savolaiset!
Kirkkoherra näppäili kitaralla säestykset muutamaan herkkään lauluun.Hän luki kiirastorstain tapahtumista välisoiton-huilun säestyksellä.Lopussa oli Isä meidän-rukous.
Sytytimme tuohukset lastemme muistolle.
Minulle se oli todella hyvä kokemus...surun keskellä.Pysähtyminen..hiljentyminen tämän meluisan..kiireisen elämän keskellä.Tosi tarpeellista monelle.Surussa joutuu aina pysähtymään.Katsomaan itseensä..toisiin ja menneeseen.Minulla elämä pysähtyi Pinjamme kuolemaan elokuisena kauniina päivänä.On joutunut paljon pohtimaan kuolemaa ja elämän rajallisuutta.Siksi syntyi runokin siellä hiljaisuuden hellässä huomassa...
Tässä runoni siitä tunnelmasta:
"Tässä hiljaisuudessa.
Sydämeni lyö.
Tunnen ikuisuuden ja ajattomuuden,
minkä rannalla
kaivaten katson.
Niin lähellä olet lapseni,
jonka tähtitarhoihin saattelin.
Vaikka elokuun multiin peittelin,
hyvästit hetkeksi heittelin...
Tiedän:
Lähellä olet.