Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Mihin kuolleet menevät?
On pian vuosi täynnä siitä, kun puolisoni lähti. Minne lähti, olen kysynyt lukemattomia kertoja. Olemattomuuteen, ikuiseen elämään, suureen tuntemattomaan? Ei ihminen saa vastausta.Todennäköisintä ehkä on, että puolisoni on lakannut olemasta eikä hänestä ole jäljellä muuta kuin muisto. Toisaalta pitää kyseenalaistaa sana "aika", tai siis sen merkitys. Minä elän ajassa, mutta voisiko olla niin, että minun totuuteni ei ole koko totuus, vaan on olemassa jumalallinen totuus, jossa aika ei ole primäärinen tekijä? Puolisoni on ollut olemassa ja on siis olemassa. Kaikki ovat johonkin aikaan sidoksissa, mutta on myös ajasta riippumaton ikuisuus.
Sekavia ajatuksia, kyllä vain. Suren ja olen melko lailla hukassa. Kuitenkin on elettävä. Vuosi tulee pian täyteen, sitä ennen oli yksi vuosi tuskaa, kun puolisoni makasi olohuoneessamme silmät auki mutta ehkä kovin paljoa ymmärtämättä.
Hirveä on tämä elämä, käsittämätön. Raamattu on hyvä kirja sellaiselle, joka siihen jaksaa uskoa. En ole osannut päättää, uskonko minä. Vaikka pian vuosi on täyttynyt siitä, kun puolisoni lähti, elämä on edelleen hieman hakusessaan.
Toivotan joka tapauksessa voimia kaikille teille, jotka painiskelette surunne ja näiden sekavien kysymysten kanssa. Ajattelemme miten tahansa, jokainen meistä tarvitsee joka tapauksessa toisia ihmisiä, jotka pystyvät jakamaan kuormastamme edes jotakin.
- Mihin kuolleet menevät?Marialiisa
- Re: Mihin kuolleet menevät?louhinen
- Re: Mihin kuolleet menevät?marathon
- Re: Mihin kuolleet menevät?äitykkä_49
- Re: Mihin kuolleet menevät?Hempukka
- Re: Mihin kuolleet menevät?Sanaton
- Re: Mihin kuolleet menevät?-maikki-
- Re: Mihin kuolleet menevät?tigemauk
- Re: Millaisena kuolleet menevät?hilleviivi
- Re: Millaisena kuolleet menevät?hilleviivi
- Re: Mihin kuolleet menevät?mamma47