Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Ahdistaa...
Hei,tekstisi oli kuin suoraan minun elämästäni.Minäkin menetin äitini 30.11 aivosyöpään, ja kaipaan häntä valtavasti.Olimme todella läheiset,vaikka asuimme pitkän matkan päässä toisistamme.Jaoimme monet asita keskenämme ja soittelimme paljon.Minua ei itketä kovinkaan usein,mutta ahdistaa välillä tosi paljon.Muistelen paljon mennyttä kesää ja syksyä,ja äitiin liittyviä tapahtumia.Tuntuu välillä uskomattomalta,ettei äitiä enää ole.Vieläkin joskus kuvittelen,että siellä se kotona katsoo lempiohjelmaansa ja juo kynttilänvalossa iltakahvia,vaikka tiedän,että asunto on tyhjä ja pimeä.
Ei kai tähän totu ihan hetkessä,mutta luotan, että kaikki ajatustyö ja tunteiden ja muistojen läpikäyminen on osa tätä hyväksymistä ja oman elämän jatkumista.Minulla on oma perhe,monta ystävää ja sukulaista,jotka ovat lohduttaneet ja tukeneet,mutta kyllä ihminen on surunsa kanssa lopulta yksin ja itse on keinot pärjäämiseen löydettävä,ne on yksilölliset.Vertaistuki on tärkeää,koska toinen saman kokenut voi hiukan saada kiinni ajatuksistasi.Näin itse ainakin koen.
Itse uskon siihen,että hetki ja päivä,sitten viikko ja kuukausi kerrallaan eteenpäin.Itse pystyn jo hymyilemään ja nauramaan,se tuo iloa ja voimaa tähän arkeen.Neuvoja en osaa enkä voi antaa,mutta etene omin ehdoin,niin että tuntuisi hyvältä ja anna aikaa itsellesi,ajatuksillesi ja tunteillesi.Ei muuta kuin pikkuhippusia kerrallaan.Ja jos ahdistus käy ylivoimaiseksi ja alkaa haitata normaalia arkielämää,kannattaa hakea ulkopuolista apua.Ammatti-ihmiselle on huojentavaa puhua,koska se on vain sinua varten.Siihen ei tule velvollisuudentunnetta,että täytyisi olla vastavuoroinen, niinkuin ystävän kanssa jutellessa.
- Ahdistaa...Tracy
- Re: Ahdistaa...miehen vaimo
- Re: Ahdistaa...orvokki
- Re: Ahdistaa...tulppu
- Re: Ahdistaa...riikka70
- Re: Ahdistaa...Tracy
- Re: Ahdistaa..."helinä"
- Re: Ahdistaa...tulppu
- Re: Ahdistaa..."helinä"
- Re: Ahdistaa...Tracy