Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Äidin viimeinen viesti!
Hei Pita,jälleen löytyy samankaltaisuutta sinun tarinastasi kun vertaan itseeni ja edesmenneeseen äitikultaani. Kiitos että jaoit tämän tärkeän, rakkaan runon meidän muiden kanssa. Osoittaa mielestäni suurenmoista rakkautta ja välittämistä kun viimeisillä voimillaan kirjoittaa näin kaunista tekstiä jälkipolvelle!
Oma äitini myös kirjoitti ja maalasi lahjakkaasti. Tosin viimeisinä vuosina vaativa opiskelu (työn ja sairauden ohella)täytti hänen elämänsä niin ettei ehtinyt maalata. Hän ehti tosin aloittaa kirjoittaa kirjaa omasta elämästään. Olen lukenut sen kerran läpi ja vaikka se on alkumetreillä (jos romaania ajatellaan) niin minua harmittaa suunnattomasti ettei äitini ehtinyt kirjoittaa sitä pidemmälle. Hän kertoo siinä omasta lapsuudestaan ja peilaa sitä nykypäivään. Minä ehkä yritän joskus kirjoittaa sitä eteenpäin mutta tajusin kuinka vähän tiedän esim. hänen lapsuudestaan ja nuoruudestaan, niin tulee kova kiire kysellä ja ottaa selvää, niiltä jotka voivat kertoa...
Kiitos myös kirjavinkistä, se kuulostaa mielenkiintoiselta. Aion etsiä sen käsiini, sillä luen todella paljon, varsinkin koskettavia, omakohtaisia kertomuksia. Niistä saa voimaa ja lohtua.
Auringon piristäviä säteitä sulle ja voimia kaikille
t. Heisku
p.s. pelästyin kun näin otsikon, sillä olen itse nimennyt aivan samoin oman äitini viimeisen e-mailin omalle koneelleni.
- Re: Äidin viimeinen viesti!lumikki
- Re: Äidin viimeinen viesti!Heisku