Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Äidin viimeinen viesti!
Hei Heisku!Oli todella lohduttavaa saada kuulla sinun kertomuksesi,sillä näen kuinka paljon rakas äitisi oli saman henkinen niin kuin oma rakastettu äitini oli. Minun äitini kertoi myös paljon minulle lapsuudestaan,hän oli syntynyt Viipurissa,ja oli sotalapsi,hän oli kokenut paljon jo pienestä lähtien,hänellä oli hyvin värikäs elämä. Hänen oma äitinsä joutui lähettämään 4-vuotiaan pikku tyttärensä ruotsiin,joten hänellä oli paljon kerrottavaa. Äiti oli onnekas siinä että hänen oma äitinsä oli kirjoittanut päiväkirjoja,äidin elämästä.ensimmäinen kirja on kirjoitettu syntymättömälle lapselleni.(joka oli äitini). ja siitä sitten mummoni kirjoitti kuusi vuotta eteen päin joten päiväkirjoissa on sota ajan kokemukset,murheet,surut,ikävät ja ilot. Päiväkirjat ovat suuri aarre. Äitini oli ajatellut eläessään lähettää kirjat kustantajalle,mutta se jäi sitten vain ajatukseksi. Ehkä minä joskus lähetän...niissä on niin paljon historiaa,että se voisi olla mielenkiintoista lukemista jokaiselle. Äiti oli sota ajan kokenut,hän ei jotenkin sopeutunut kaikkeen mitä nyky aikana on,hän sanoi monesti miten orvoksi hän tuntee elämänsä,joissain asioissa. Hänellä ei ollut niin montaa kenen kanssa keskustella samanlaisista kokemuksista. Me keskustelimme paljon mutta en voinut täyttää niitä tunteita ja kokemuksia 100%,koska en ollut kokenut niitä itse.
Mutta semmoista on elämä,vaikka minä olen syntynyt 70luvulla,niin minun ja lasteni elämät ovat aivan erillaisia,ja erillaisia kokemuksia ja näkemyksiä,niin se historia jatkuu sukupolvesta toiseen....
Kaikkea hyvää sinulle toivottaen ja aurinkoa elämään!
Ystävällisin terveisin Pita
- Re: Äidin viimeinen viesti!lumikki
- Re: Äidin viimeinen viesti!Pita