Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Re: Surun murtama,auttaisiko joku ymmärtämään?

Rakas Hipsu,

Otan syvästi osaa sisaresi poisnukkumisen johdosta. Vähän on lohdun sanoja, mutta toivon että sydämesi tavoittaa sen, että me kohtalotoverit ja muutkin kanssakulkijat toivomme sinulle voimia ja enkeleitä surusi keskelle.

Minä menetin isäni myös mahasyöpään. Isäni meni vajaassa kahdessa kuukaudessa taudin toteamisesta. Mitään ei tehty, tauti oli niin pitkälle edennyt. Oli aivan kauheaa olla avuttomana vieressä.

Ei ollut myöskään helppoa katsoa avuttomana sitä, kuinka isältä vietiin oikeus kaikkeen muuhunkin hänen tarvitsemaansa hoitoon, koska perussairaus oli niin vakava. Tätä ei pieni ihminen tahdo ymmärtää.

Mutta sinä Hipsu olet varmasti nyt ikävissäsi ja sinusta saattaa tuntua siltä, että et tahdo nähdä maailman ääriviivoja. Voin kuitenkin yrittää valaa sinulle sen verran uskoa, että ajalla on ihmeellinen vaikutus. Ikävä jää, mutta se muuttaa muotoaan. Rakkaus pysyy väkevänä. Luota vain siihen että askeleesi kannattelevat. Tartu asioihin vaikka tunteesi liikkuisivat arkiasioiden välinpitämättömyyden ja syvän surun välimaastossa.

Vaikka sisaresi on nukkunut pois, niin sinulla on silti sisar. Sinulla on myös kauniit muistot. Näitä asioita ei kukaan sinulta kykene koskaan viemään.

Voi olla että sanani tuntuvat vaisuilta. Minä kuitenkin olen itse samaan tautiin rakkaani menettänyt ja olen selviytynyt elämästä jo vuoden ja yhden kuukauden ja kaksi päivää. Päivän ja askeleen kerrallaan.

Lähimmäisenrakkaudella Sitruunamelissa
Sitruunamelissa | 15.8.2009 klo 20:56:36