Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Voimat loppuu kokonaan..tähän kaikkeen!
Kunpa osaisinkin kertoa mistä löytyy niitä voimia. Ihminen on siitä kummallinen, että se kestää ja kestää pakon edessä paljon pitempään kuin itse uskoisikaan. Mutta on niin väärin, että toisten täytyy venyä venymistään ja pinnistellä jaksaakseen. Ihan tasan ei tässä elämässä jaella vastoinkäymisiä.Minä menetin 12v lapseni yli 2 vuotta sitten. Hoidin vajaa 5 vuotta kotona häntä hautaan. Hänen kuolemastaan oli kulunut vuosi ja viisi kuukautta kun sain suuressa surussani kuulla itse sairastavani syöpää,jossa ei ennuste ole parhaimpia. Nyt telmin vielä selkävaivojeni kanssa ja odottelen vastauksia magneettikuvauksesta. Perheeseen on mahtunut muitakin vastoinkäymisiä joita en tohdi tässä kirjoittaakaan, mutta totisesti välistä olen mietiskellyt onko tällä kaikella joku tarkoitus vai onko kaikki sattumaa. Välillä tuntuu julmalta, että vaikeat raskaat asiat kasautuvat tietyille perheille. Ei oikein jaksa kuunnella viisaita neuvoja miten elämä on pelkästään asennoitumiskysymys. On vaikea säilyttää positiivisuuttaan kun usein vedetään ns. matto jalkojen alta. Katkeruuden kanssa on tekemistä ettei se jäisi asumaan. Omat kurjuutenikin vielä kantaisin, mutta lapsilleni haluaisin tietysi vain hyvää.
Yksin asioiden kantaminen on raskasta, ehkä niiden jakaminen ystävien tai jonkun ammattiauttajan kanssa voisi keventää taakkaasi ja huoliasi. Kaikki on aina helpommin neuvottu kuin tehty. Minullekin on muistutettu miten tärkeää on positiivinen mieli ja positiivinen ajattelu syövän kanssa. Mutta mitenkä siinä voi onnistua kun suru lapsesta vie kaiken elämänilon ja halun...
Toivottavasti löydät jostain voimia ravata noita tutkimuksia ja lääkäreitä läpi. Ehkä niiden päätteeksi ei tulekaan mitään huonoja uutisia. Monesti surukin aikaansaa kaikilla perheenjäsenillä erilaisia fyysisiä oireiluja. Psyyke ja fysiikka kulkevat jännästi kietoutuneina yhteen. Voimia sinulle!
t.tiltu
- Re: Voimat loppuu kokonaan..tähän kaikkeen!muukalainen
- Re: Voimat loppuu kokonaan..tähän kaikkeen!tiltu
- Re: Voimat loppuu kokonaan..tähän kaikkeen!fallingteardrops