Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Syöpä ja elämänkatsomus

Re: Monenlaisia kysymyksiä

Minulle jäi siitä Theroux'sta mieleen, että hän oli jotenkin jo ennalta varautunut eli hän oli kuitenkin sillä mielellä liikkeellä, että halusi tulla jonkin liikuttamaksi - jos nyt mikään voi häntä liikuttaa;-) Ja näköjään voi - mitä en yhtään ihmettele, koska olen saanut tästä dokumentaristista paljon sympaattisemman mielikuvan kuin Michael Mooresta, joka omassa kriittisyydessään lähenee jo tympeää nihilismiä.

Mutta tuohon itse asiaan palatakseni, niin varmaankin on niin että sairauden jälkeen on herkempi kokeilemaan myös hengellisiä elämyksiä, olkoonkin, että jokaisella on oma kynnyksensä ja asenteensa niitä kohtaan. Minua olisi tavattoman vaikeaa saada mihinkään tuollaiseen joukkokokoukseen, koska minulle hengenelämä ja hengellisyys ovat kuitenkin ovat hyvin yksityisiä asioita. Mielenkiinnolla seuraan kuitenkin tällaisia äiti Amman tai Nokia Mission kaltaisia ilmiöitä, tuntien samalla lievää kiusaantuneisuutta siitä, mitä jääkään jäljelle, kun ilmiön karismaattinen keulahahmo kuolee? Hedelmistään puu tunnetaan, sanotaan.

T. Karhutar
Karhutar | 5.10.2009 klo 14:02:44