Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Syöpä ja elämänkatsomus
Re: Monenlaisia kysymyksiä
Poimin tälläisen keskustelun kirjasta "Pieni lankakauppa" se ei ole ainut keskustelu tai sanonta, mutta yksi niistä mitkä kiinnitti mietteeni sanoman sisältöön keskustelusta katolisen papin kanssa ja kysymys on syövästä: Haluan yksinkertaisesti tietää, miksi minulle kävi näin.Ja pappi vastasi: "Minä en osaa vastata tuohon. Tiedän ainoastaan, ettei se johdu siitä, että olet joskus tehnyt jotain pahaa, jos sinä sitä mietit. Eikä se johdu siitä, että sinä olet jotenkin ansainnut tämän sairauden". "Eikö johdu". "Ei, ei johdu. Sanon saman tien, että minulla ei ole vastausta kaikkiin kysymyksiin, joihin etsit ratkaisua. en ole Jumala. Mutta minä voin kertoa, mihin itse uskon. "Kiitos". "Uskon, että joskus lääketieteelliset koettelemukset vain tapahtuvat, jos ovat tapahtuakseen -ne eivät ole kosmisia testejä, ne eivät ole rangaistus kaikista pahoista teoista, joita ihminen on elämänsä aikana tehnyt. Maailmankaikkeus ei korjaa sillä tavoin moraalista kurssiaan. Joskus piuhat vaan menevät jostain syystä sotkuun ihmisen sisällä"."Ja minä uskon myös, että Jumala itkee meidän kanssamme, kun me tunnemme tuskaa, hän itkee ja tukee meitä. Mutta uskon lisäksi, että Jumala haluaa pysytellä sivussa ja antaa meidän hoitaa omat asiamme. Hän antaa lääkärien tehdä oman työnsä . Hän antaa ruumiisi hoitaa itse itsensä kuntoon". "Entä jos se ei onnistu?" "Siinä tapauksessa hän avaa sylinsä ja ottaa sinut vastaan. Tiedät varmaan, että Jumala ei ole kovin huolisaan sinun ruumiistasi, vaan sinun sielustasi". "Joten jos rukoilen tarpeeksi ahkerasti, minä parannun". "Ei, ei. Sitä minä en tarkoita ollenkaan. rukoileminen ei ole mikään taivaallinen henkivakuutus. Se on vain tapa kommunikoida, avata sydämensä". "Tuon määritelmän mukaan rehellinen keskustelu kenen kanssa tahansa on eräänlainen rukous". "Siinä sinä olet aivan oikeassa".
- Monenlaisia kysymyksiähilleviivi
- Re: Monenlaisia kysymyksiäeijuli
- Re: Monenlaisia kysymyksiäsyövästä parantunut
- Re: Monenlaisia kysymyksiäKarhutar
- Re: Monenlaisia kysymyksiähilleviivi
- Re: Monenlaisia kysymyksiäHempukka
- Re: Monenlaisia kysymyksiäadenokarsinooma
- Re: Monenlaisia kysymyksiäKarhutar
- Re: Monenlaisia kysymyksiäadenokarsinooma