Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Re: Hyvä, paha kasvain
Hei!Olen samaa mieltä , että syöpäkasvain ei voi olla hyvälaatuinen - eli syöpä on sama kuin pahanlaatuinen kasvain. Näitä voi sitten olla pahoja, vielä pahempia ja erittäin pahoja jne. , ja nämä asiat tutkitaan yleensä sitten leikkauksen jälkeen, mutta syöpä on aina paha. Ja hyvälaatuinen kasvain voi muuttua ajan myötä pahanlaatuiseksi eli syöväksi.
Pieni tarkennus siihenkin, että hyvälaatuistakaan ei aina pystytä hoitamaan ja leikkaamaan; itse tunnen yhden ihmisen, jolla kasvain on niin haiman ympärille kietoutunut, että ei voida poistaa, ja tämä aiheuttaa melkoisia kärsimyksiä. Lehdistä olen lukenut, viimeksi tänään Aamulehdestä, että myös aivokasvain voi olla hyvälaatuinen, mutta niin hankalassa paikassa, että ei pystytä leikkaamaan. Suurin osa hyvälaatuisista kyllä pystytään hoitamaan, mutta ei kaikkia.
Vieläkin on ihmisiä, jotka eivät esimerkiksi ymmärrä, että tarkoitetaan syöpää, kun lääkäri sanoo, että teillä on pahanlaatuinen kasvain.....Ehkä sitä ei tahdo uskoa, ja sitten ajattelee sen niin, tai sitten vaan käsitteet eivät ole ihan selviä.
t. Ellinoora
- Hyvä, paha kasvainlaurasia
- Re: Hyvä, paha kasvainKarhutar
- Re: Hyvä, paha kasvainsoikku
- Re: Hyvä, paha kasvainKarhutar
- Re: Hyvä, paha kasvainsoikku
- Re: Hyvä, paha kasvainellinoora
- Re: Hyvä, paha kasvainCherry