Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Polycytemia Vera jo 11 vuotta

Täytyy myöntää, että vähän kateellisena luen näitä viestejä ja monia muitakin tältä saitilta. Tuntuu, että omalla kohdalla tauti ja sen liitännäiset ovat torpanneet normaalin elämän kokonaan.

Virallinen diagnoosi tuli vasta reilu kuukausi sitten, mutta sairas olen ollut jo puolitoista vuotta. Vuodenvaihteessa sisäelimistä löydettiin kaksi laskimotrombia ja perna oli vaurioitunut niin, että se piti poistaa. Vietin 3 viikkoa sairaalassa. Keväällä alkoi tulla joukko uusia oireita, jotka huipentuivat juhannuksen alla uuteen tukokseen, tällä kertaa maksassa.

Nyt kärsin paitsi pv:stä, myös Budd-Chiarista ja se vaatii toimenpiteitä jatkossa. Olen nyt Hyksin potilas sen suhteen. Pv tai maksan vajaatoiminta (en enää tiedä mikä johtuu mistäkin), aiheuttaa kutinaa, kovaa väsymystä, hengenahdistusta, jokapäiväisiä särkyjä, näköhäiriöitä, lämpöilyä ja päänsärkyä.

Syön Marevania, Hydreaa, Ad Ursalia, Ataraxia ja kahta eri nesteenpoistolääkettä. Joka päivä menee myös Tramalia, koska käsikauppasärkylääkkeet ovat kiellettyjä. Olen ollut sairaslomalla kesäkuun lopusta alkaen eikä tilanne näytä muuttuvan senkään suhteen. Sairastaminen ottaa koville myös henkisesti.

Yritän silti uskoa, että tämä tästä helpottaa. Olisi niin kiva kuulla, että joku muukin on ollut näin syvällä ja päässyt ylös.

Mukavaa joulun odotusta kaikille ja tsemppiä taudin kanssa.
Kata70 | 11.11.2011 klo 09:52:45