Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Polycytemia Vera jo 11 vuotta

Kirjoittelin tänne vajaa pari vuotta sitten, mutta sitten se jäi ja salasanakin unohtui. Nyt uuden salasanan kera ajattelin laittaa korteni kekoon. Minulla todettiin Pv 2002 virallisesti, mutta jälkikäteen ajatellen oireita oli ollut jo melkein vuosi.Tilanne on pysynyt "muuttumattomana" ja kontrollilabroja on ollut noin neljä kertaa vuodessa. Labratulosten mukaan olen ollut venesektiossa noin viisi,kuusi kertaa vuodessa. Viimeiset pari vuotta kaksi vevesektiota on tehty kolmen-,neljän viikon välein, jonka jälkeen taas pidempi tauko. Tämän ansiosta(ehkä) kutinakin on ollut lievempää ja päivittäistä päänsärkyä "vain" kolmisen viikkoa.Sen verran olen seurannut muiden labratuloksia, että olen huomannut lääkäreiden toimintavoissa erillaisuuksia,ainakin omaani verrattuna.Itse en ole lääkärillä käynyt PV tiimoilta varmaan kuuteen vuoteen, labrat ja soitto on toiminut hyvin.Nyt oli lääkäri, joka kysyi koska ole vastaanotolla käynyt ja totesi että jospa olisi jo aika tulla. Minulla todettin myös aikonaan kilpirauhasen vajaatoiminta, mihin sain lääkkeenkin, josta minulle tuli vatsaoireita ja jonka takia lopetin Thyroxinin ottamisen. Aloitin uudelleen lääkärin kehoituksesta ja lopetin koska oireet tulivat takaisin.Nyt sitten tarkkaillaan arvoja,jotka jostain syystä ovat ihan hyvät. Tällä hetkellä ongelmana on ilmeisesti kihti (ei virallisesti vahvistettu), mutta ohjeeksi sain noudattaa kihtiruokavaliota. Tänä vuonna ei enää lääkärin vastaanotolle päässyt, mutta sanoin että kun tässä on pärjätty kuusi vuotta niin kaipa vielä muutama kuukausi menee. Terveisin Ikiliikkuja
ikiliikkuja... | 28.10.2011 klo 17:03:49