Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
PV ja kuulumiset/kokoontumiset Hki marraskuu 2008
Taitavat punasolut liikkua vilkkaasti, kun innostuitte taas kirjoittelemaan:) ? Se on hieno asia, että pidetään huolta läheisistä. Tapaaminen Tampereella oli varmasti onnistunut monenkin mielestä.Tuon terveisiä Israelista, viikon matkalta. Matka oli ihana, mutta toipumiseen siitä meni yli viikko. Väsyin kovasti. Radiofosforipistoksesta on jo yli vuosi, ja verikokeet ovat loistavia (eli normaaleja) edelleen. Edellisen kerran tauti pysyi poissa noin 2 vuotta tällä lääkityksellä.
Onko teillä kenelläkään muuten vahvistettu, että PV (tai ET)on syöpää?
Tässä suora lainaus osoitteesta: www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_haku=Erytrosytoosi%20ja%20polysytemia%20(punasolujen%20runsaus)&p_artikkeli=dlk00636
"Joskus trombosytoosi johtuu luuytimen häiriöstä. Kyseessä voi olla pelkkä trombosytoosi, jolloin tilaa kutsutaan essentiaaliseksi trombosytoosiksi (ET) tai primaariseksi trombosytoosiksi. Verihiutaleiden määrä voi olla suurentunut myös muita verisoluja koskevissa sairauksissa, esimerkiksi polysytemiassa (ks. erytrosytoosi ja polysythaemia vera 1). Nämä tilat muuttuvat usein ajan mittaan syöpätaudeiksi. Luuytimen häiriöistä johtuva trombosytoosi on melko harvinainen ja sitä esiintyy pääasiassa keski-ikäisillä ja sitä vanhemmilla."
Teksti kertoo, että "tila muuttuu usein syöpätaudiksi".
Miten on teillä? Onko se syöpää vasta sitten, kun saa syöpälääkityksen vai onko se todettu jo aikaisemmin?
Mielenkiintoinen kysymys, ainakin minun mielestäni.
Marraskuussa 10. pv, olen suunnitellut lähteväni Helsinkiin ja alustavasti olen sopinut tapaamisesta poistitalon 2. krs:n Waynes Coffee-kahvilan tiloissa.
Siis viikolla 46 ja ehkä 47, minulle käy mikä päivä tahansa ja aika samoin, kun olen siinä lähellä Kansallisarkistossa sukuani tutkimassa.
Ainakin Vappu, joka on myös yhdyshenkilö, on lupautunut tulemaan. Ilmoitelkaa tapaamisen ajankohta, jos teille sopii.
Hääpäiväjuhlaa (44) valmistellessa
hyvää syksyä, iloa ja terveyttä t. Eeva
- Halloo, pv-läiset?Puna06
- Re: Halloo, pv-läiset?kuusinen
- Re: Halloo, pv-läiset?ArtsiR
- PV ja kuulumiset/kokoontumiset Hki marraskuu 2008elämässä mukana
- PV/ ET Haloo Helsinki! Kuuleeko Helsinki? Kokoonnutaanko?elämässä mukana
- Re: Halloo, pv-läiset?Sinikello
- Re: Halloo, pv-läiset?elämässä mukana
- Re: Halloo, pv-läiset?Puna06
- Re: Halloo, pv-läiset?kuusinen
- Re: Halloo, pv-läiset?elämässä mukana