Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Halloo, pv-läiset?

Huomenta!
Tämä palsta on näköjään käytössä yötä päivää... hienoa!
Jokaiselle sopiva aika löytyy!

Olet saanut tuoretta tietoa lääkäriltäsi, Lumi. Et vain kertonut, onko lääkärisi erikoistunut sisätautilääkäri ja mihin alueeseen? Olen ollut useiden lääkäreiden hoidossa, koska jouduin vaihtamaan eri keskussairaala-alueelle.

Mielestäni olet oikeassa: eivät kaikki lääkärit tästä tiedä, eivätkä ota vakavasti (erikoisesti yleislääkärit terveyskeskuksissa). Kun taas hematologit ym. korostavat sairauden vakavuutta.
Kun minulle kerrottiin, että minulla on
PV ja ET, otin asian kai liian rauhallisesti, koska lääkäri tuohtui, "kuulkaas rouva, te ette taida ymmärtää, miten vakavasta asiasta on kyse, tämä on verisyöpää". No, se ei minun käsitystäni muuttanut, kun asialle en mitään voi tehdä, kuuntelen vain ohjeita ja kyselen tarvittaessa.
Itselleni on selvää, että lääkärisuhde pelaa, saan tietoja, joita tarvitsen ja samoin hoidot tarvittaessa.

Nyt, kun minulla on "hyvä vaihe" eli matalat veriarvot, käyn kokeissa 3-4 kk:n välein, joita itse seuraan, ja terveyskeskuksen "oma lääkäri" siirtää sitten määrätyssä vaiheessa takaisin Taysiin. Toivon vain, että radiofosforin vaikutus kestää vielä kauan.
Joskin uusi vaiva on tullut: hengästyn kauhean helposti, pakko on hiljentää kävelyvauhtia. En tiedä, onko vika keuhkoissa vai sydämessä.... maallikko, kun olen. Täytyy vain odottaa vielä joulukuulle, koetuloksia.

Lumi valitti elämän synkkyydestä, kaipaa varmasti lunta...
olisi vähän valoisampaa.

Odotellaan sitten lunta, Lumen näkee kai lauantaina
terv. Eeva
elämässä mukana | 14.11.2008 klo 08:08:11