Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Re: Sarkooma, kokemuksia?
Moi,Löytyihän näitä sarkoomaviestejä. Olipas todella kinkkinen diagnoosin teko. Itselläni hieman samankaltaisia kokemuksia viime syksyltä. Toinen pakarani oli jo pidemmän aikaa ollut kipeä ja huomasin sen suurentuneen, laitoin urheilusta johtuvan lihaskivun piikkiin. Pakara suureni ja jalkakin jo puutui, ettei voinut nukkua kuin yhdessä asennossa.
Menin lääkäriin, joka lähetti fysikaaliseen hoitoon. Kävin hoidossa 1 kerran ja toisella kerralla terapeutti laittoi akuneuloja ja epäili minulla olevan vyöruusun, kun pakarassa oli ihossa punoitusta ja verisuonitusta. No siitä sitten takaisin lääkäriin ja ultraan + röntgeniin -> tulos tuumori.
Magneettikuvauksessa sitten näkyi tuo isokokoinen (yli 1 kg)lievimmän asteen liposarkooma, joka leikattiin noin 2 kk jälkeen ekasta lääkärikäynnistä.
Leikkaus meni ihan hyvin ja onneksi ei lihaksia tarvinnut tällä kertaa poistaa. Kohtapuoliin on uuden magneettikuvauksen aika ja jännittää mitä sieltä löytyy.
Aika vähän sain tietoa, lähes kaiken olen imenyt netistä. Jopa diagnoosin arvasin nettilukemisen perusteella, ennen kuin sain koepalan tuloksen.
Minulle sanottiin, että voi uusia paikallisesti, mutta etäispesäkkeitä ei lähetä (tiedä häntä. Hyvän ystäväni kyseli lääkärituttavaltaan sarkoomista ja tuo lääkäri kertoi, että onneksi pääsit heti oikeaan hoitoon ja asut alueella, jossa on sairaanhoitopiirissä on asiantuntemusta. Pahinta kuulemma on, että avataan ja siinä vaiheessa huomataan, ettei pystytäkään suorittamaan leikkausta - laitetaan kiinni ja eteenpäin.
Tätä ennen en ollut koskaan kuullutkaan mistään sarkoomasta.
- Re: Sarkooma, kokemuksia?kaisa62
- Re: Sarkooma, kokemuksia?tatu
- Re: Sarkooma, kokemuksia?kaisa62