Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Re: Sarkooma, kokemuksia?
Vaikeaa tuntuu oleva diagnoosin teko muillekkin?Minulla oli aluksi (1998) hyvänlaatuinen encondroma kantaluussa, jota paikattiin pariinkin otteeseen, ensin omalla luulla ja toisen kerran luusementillä. Vaiva ei parantunut, mutta ei vaivauduttu ottamaan joka kerta näytettä. Tehtiin jäykistysleikkauksia muka kulumavikojen takia ja lattajalkakin kuulemma oli, jota hoidettiin tukipohjallisilla. (Pirun kalliita muuten)
Lopulta sain hepulin ja vaadin päästä CT- ja magneettikuviin. Löytyihän se lopulta 16.4.2007 tuli diagnoosi chondrosarkooma kantaluussa. No, jalka amputoitiin viikon kuluttua siitä ja vasta nyt olen kävelykoulussa opettelemassa kävelemään, kun konttaaminen ei kuulema enää tällä iällä (57 v) ole oikein sopivaa.
Onneksi minulla on vielä toistaiseksi puhtaat keuhkot, sinnehän tämäkin kuulemma yleensä leviää. Oli nimittäin päässyt aika pahanlaatuiseksi ja lähettää helposti etäpesäkkeitä.
Nyt tappelen sitten vammaistukien kanssa.
Onko kellään ollut ongelmia saada lääkäriltä arviota haittaluokasta, jos on myös muita sairauksia? Amputaation vuoksihan se on vain 6, mutta olen jo muiden vaivojen takia osatyökyvyttömyyseläkkeellä ja lääkärit eivät rupea arvioimaan vamman ja sairauksien kokonaisvaikutusta!
Että ottaa päähän...
- Re: Sarkooma, kokemuksia?kaisa62
- Re: Sarkooma, kokemuksia?kaisa62
- Re: Sarkooma, kokemuksia?erkka