Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Miten kertoa pienille lapsille?

Mun on ihan pakko kertoa vielä kun mun tällä hetkellä 6-vuotias tyttöni leikki juuri tunti pari sitten olohuoneessa ja pyysin tulemaan keittiöön syömään...han vastasi, ettei just nyt voi, koska hänen Nalle Puh on leikkauksessa....
kysyin sitten että missäs ihmeen leikkauksessa, niin syöpäleikkauksessa kuulemma. Kun menin katsomaan, niin pinseteilla puh-karhun vatsaa siellä sörkki:)Nalle Puhilla oli kuulemma syöpä, jonka hän leikkasi pois.
Eli näin ne sitten varmaan tulee lasten lekkeihin ja tällälailla käsittelevät näitä asioita. Varmaan jotenkin taas ollut enemmän puheissa kotona tämä syöpä, kun eilen olin kontrollin vastauksia kuulemassa.
toisaalta musta tuntui aika pahalta, että mun lapseni leikkii syöpälääkäriä ja syöpäjuttuja, mutta sitten ajattelin, että kaipa hänen on nämä asiat myös tavallaan läpikäytävä. ja hän kuulosti kovin reippaalta ja iloiselta, kun kertoi mulle asiasta...ja nalle puhin syöpähän on nyt siis leikattu pois:)
cry | 16.5.2008 klo 15:52:17