Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: HB ja HKR -arvoista

Tervehdys!
Tämä hkr-arvojen pohdiskelu laittoi kirjoittamaan, vaikka muuten olen pitkään ollut passiivinen tämän palstan kanssa. Minulle on alusta asti hematologi sanonut, että Hkr ei saisi naisella nousta yli 0,45:n kun sairastaa PV:a. Toissapäivänä tehtiin venesektio kun Hkr oli 0,48.
Minulla on ollut PV-diagnoosi 9,5 v ja hoitona olen 8 vuotta käyttänyt interferonia. Pernakin pieneni, mutta menneen kesän aikana se on alkanut taas kasvaa.
Luulen, että meillä kaikilla on hyvin erilaisesti oirehtiva tauti, vaikka diagnoosi on sama. Ehkä siitä johtuu hoitojen erilaisuus. Verenkuvat voivat poiketa suurestikin toisistaan. Voihan olla, että lääkäreilläkin on erilaisia hoitotapoja. Aina kannattaa kuitenkin vaatia hoitavalta lääkäriltä perustelut, miksi juuri näin hoidetaan ja mitkä oireet kuuluvat PV:an. Tosin on huomattu, että lääkäreiden vastauksissa on eroja. Siksi vertaistuki on paikallaan. Keskustelut ja tapaamiset samaa tautia sairastavien kanssa ovat mieltä keventäviä.

Hyvää syksyn jatkoa kaikille!
leilahelena | 26.9.2012 klo 09:19:29