Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
glioomasta, luokituksista, läheisistä ja lääkäreistä
Olen miettinyt ja lukenut asioista lisää. Ristiriitaisin tuntein sanoisin kyllä että kasvain joka kasvaa terveenkudoksen sisään välittämättä mistään kudosrajoista on syöpä. Eli silloinhan kaikki glioomat luokitellaan syöpä kasvaimiksi. Tämä tarkoittaisi sitä että oli kasvaimeni mitä gradusta vain se on syöpä. Toiset näistä vain kasvavat hitaasti ja toiset nopeammin.Hassua että samaan aikaan osa lääkäreistä on vakavana, osa taas vakuuttelee että se on varmasti hyvänlaatuinen ja kiltti kasvain (hidas kasvuinen). Sekaisinhan tässä menee ajatukset.
mietin vain sitä että voinko luokitella syöväksi sellaista joka kasvaa hitaasti ehkä vuosienkin ajan. Toisaalta monet kasvaimet tekevät sen ennen kuin ne löytyvät.
pohdin myös mitä sanon ihmisille - olen selittänyt glioomasta ja meningioomasta niiden erot ja miten ne kasvaa. (kertonut sen mitä aikaisemmin tähän ketjuun kirjoitin) ja kertonut että gradukset 3-4 on pahanlaatuisia ja sitä tuskin itsellä on. ettei minulla ole hätää. Enhän voi mennä sanomaan ihmisille että ai niin minulla on aivosyöpä mutta tuskin kuolen siihen, ainakaan pitkään aikaan. Olen myös huomannut lyhyessä ajassa että saan vakuutella etten ole kuolemassa todellakaan ja lohduttaa ihmisiä ympärilläni. Ei silloin voi mennä sanomaan että kyse on matala-asteisesta syövästä. paras vain sanoa että tämä gradus on hyvänlaatuinen ja ettei siihen kuole...
kasvaimeni on vielä pieni joten aikaa on varmasti vuosia ennen kuin alkaa syöpähoidot käytännössä. Nyt vain epilepsia lääkkeitä ja kuvauksia 6kk:n välein.
joskus mietin uskonko jokainen hetki itsekkään siihen mitä vakuuttelen muille :(.
- glioomakoodi
- Re: glioomahipsurouva
- Re: glioomakoodi
- Re: glioomahipsurouva
- Re: glioomadude75
- Re: glioomaSuviAnne
- Re: glioomaSuviAnne