Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Kolmas kerta?
Olen juuri saanut tietää että minulla on jo kolmas syöpä. Toukokuussa 2005 löytyi rintasyöpä vähän niinkuin vahingossa. Se leikattiin (4mm) ja sädehoidettiin ja kontrolleissa käydään säännöllisesti. Puolen vuoden kuluttua gynekologini löysi ultraäänitutkimuksessa möykyn ja lähetti minut Naistenklinikalle. Ja kas - sieltä löytyi munasarjasyöpä, leikanneen lääkärin mukaan eksoottisen näköinen, mandariininkokoinen kasvain. Kahta sorttia sytostaatteja kuusi kertaa ja taas kontrolleja, aluksi kolmen kuukauden välein. Ja nyt syksyllä kontrollien yhteydessä otetussa keuhkokuvassa näkyi varjostuma, joka on sittemmin osoittautunut keuhkosyöväksi. Onneksi siis erillinen syöpä eikä etäpesäke. Ensi viikolla otetaan koepala ja sitten päätetään jatkosta, ilmeisesti kuitenkaan ei tarvitse leikata, sen verran alkuvaiheessa tämäkin on, joten kyllä tästäkin on tarkoitus selvitä. Ihan uteliaisuudesta kuitenkin kiinnostaisi tietää, kuinka yleistä on että yhdellä ihmisellä on esimerkiksi - kuten minulla - kolme eri syöpää. Toisaalta on mukava lohdutella ysrtäväpiiriä sillä että kun tilastojen mukaan jka neljäs suomalainen sairastuu syöpään, tämä tarkoittaa sitä, että kaksi suomalaista vähemmän sairastuu - toivottavasti osuvat ihanien ystävieni kohdalle nämä tilastopoikkeamat.- Kolmas kerta?ritup
- Re: Kolmas kerta?Ilona
- Re: Kolmas kerta?rapsi
- Re: Kolmas kerta?ritup
- Re: Kolmas kerta?Tiinahan
- Re: Kolmas kerta?keltasirkku
- Re: Kolmas kerta?päivä kerrallaa