Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

silmämelanooma

Heippa kaikille!Tässä jäitä polttelen,odotellessani uutta kontrollikäyntiä helsinkiin silmäklinikalle. Silmämelanooma todettu kolme vuotta sitten. kasvain ison ja keskisuuren välimaastossa. sädelevy asetettiin,silmässä maksimiajan. Kasvain pienentynyt koko ajan paitsi viime kerralla...shokki..ei havaittavaa pienentymistä.Mutta ei myöskään kasvanut. Onneksi.Ei etäispesäkkeitä löydetty ylävatsaultrassa.Näkö lähtenyt silmästä jo ennenkuin kasvaimesta mitään tiesinkään. Mutta työ elämässä olen edelleen. Ensimmäisen kerran olen todella huolissani. Nyt vasta tuntuu että sairastan vakavaa tautia. Tosin viime vuosien muut menetykset elämässäni on saaneet minut torjumaan ajatukset omasta sairaudesta.Olen puhaltanut eteenpäin näkemättä,kuulematta,tuntematta mitään omasta sairaudestani. Sisua?Reippautta? Vaiko tyhmyyttä? Nyt aika itselle. Ja ajatuksille. Mutta periksi en anna,en senttiäkään!
maikki64 | 16.1.2009 klo 21:49:51