Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: PV:läiset

Hei kaikille!
Löysin viimmeinkin teidät ihan sattumalta.
Olen sairastanut pv.aa vuodesta 93.Elikkä iät ajat.Aluksi kun hb oli186 tauti löytyi.Hoitoina oli silloin venesektiot viikottain.Myöhemmin aloitettiin Hydrea.Silloin sanottiin että tätä ei voi käyttää yli vuotta koska olin vielä nuori potilas.Sitten vaihdettiin Interferoniin jolla ei saatu vastetta,paljon sivuvaikutuksia kyllä.Niimpä paluu Hydreaan oli väistämätön.Sitä olen syönyt yli 10 vuotta.Ja tauti pysyy kurissa.

Minulle tehtiin heti silloin kromosomitutkimus koska olin kolmen lapsen äiti.Eipä ollut perinnöllinen,oli vastaus onneksi.Silloin minulle sanottiin että tauti on hyvin harvinainen ja yleensä punakoilla vanhoilla miehillä.

Punasoluja olen saanut taudista huolimatta ja hemohessiä.Samoin rautaa olen syönyt.nämä ovat olleet leikkausten jälkeen.

Eipä riittänyt minulle yksi syöpätauti joten olen nyt toipumassa rintasyövästä.Pv on tuonut paljon muita sairauksia mukanaan,mutta sen kanssa on pystynyt elämään,joten rohkeasti vaan eteen päin kaikki.

hyvää vointia teille kaikille!

Pippo
pippo | 19.1.2007 klo 16:37:59