Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Elämä syövän jälkeen
"jos mää oisin sää..."
elikkäs,kuinka usein te törmäätte siihen,että ihmiset tulee kertomaan miten sun kuuluis elää?itse olin ja olen edelleen erittäin avoin ja sairastan "julkisesti". kehotan kysymään jos jokin mietityttää ja juttelen mielelläni ihmisten kanssa.
koen silti hieman loukkaavakasi joidenkin ihmisten kärkkyyden arvostella valintojani. etenkin syövän "jälkeen" tehtyjä (olen siis edelleen ylläpito hoidoissa...)
on huvittavaa kuulla,kuinka minun pitäisi sulkeutua pois ihmisten luota,olla vaan kotona ja pohdiskella jotain syvällistä.
ulkona ei olisi ollenkaa suotavaa käydä!
ensin alkoi tarinat siittä että käytin "jo" meikkiä,vaikkei hoidot olleet ohi. ja kun lupa alkoholin nauttimiseen annettiin,oli ja on edelleen se erittäin typerää kuulemma minulta. ei minun enää syöpää sairastaneena tulisi tehdä enään mitään niin epäterveellistä...
melkein joka toinen haluaa tietää voinko edelleen harrastaa seksiä,ja koska saan hankkia lapsia,jos edes saan. kun kerron ettei leukemia seksiä "estänyt" missään vaiheessa,saan hyvinkin paheksuvia syytteitä ja kehoituksia selibaattiin.ainakin vuodeksi ,tai jotain.
ruokavalioni on myös oletettu muuttuneen super-terveelliseksi ja muutoinkin ihmiset "minun tilassani" elelisivät paljon hyveellisemmin...
en ole ottanut näitä juttuja kovin vakavasti,mutta alkaa jo pikkuhiljaa ärsyttää,kun joutuu jatkuvasti selitteleen tekemisiään...
onko avoimuuteni antanut mahdollisuuden arvostella,vai saako muutkin kuulla vastaavaa!?
vaikka ymmärrän kyllä,että onhan tuo holhoaminenkin yksi tapa osoittaa huolta,mutta silti olisi kiva kuulla muiden kokemuksia :)
- "jos mää oisin sää..."pupuliini
- Re: "jos mää oisin sää..."vompatti
- Re: "jos mää oisin sää..."vompatti
- Re: "jos mää oisin sää..."pupuliini
- Re: "jos mää oisin sää..."Nefertiti
- Re: "jos mää oisin sää..."Karhutar
- Re: "jos mää oisin sää..."ellinoora
- Re: "jos mää oisin sää..."SuviAnne
- kasvohalvausSuviAnne
- Re: kasvohalvausmidnightexpress
- Re: kasvohalvausrapsi
- Re: "jos mää oisin sää..."Karhutar