Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Elämä syövän jälkeen
Paniikki
Hei!Olen itse syöpälapsen äiti. Meillä lapsi sairasti leukemian ja hänelle tehtiin kantasolusiirto. Kantasolusiirrosta tulee kohta kaksi vuotta. Kun hoidot olivat kriittisimmissä vaiheissa noin kaksi vuotta sitten aloin saada paniikkikohtauksia. Aluksi en edes tienyt mitä minulle on tapahtumassa. Tuntui tuolloin, että luhistun täysin, vaikka pitäisi olla supervahva lapsen takia. Samalla niskoissa ja hartioissani oli tulehdus, sillä olin kai niin kipsissä ja jännityksessä kokoajan, että kroppa alkoi huomautella, kun pää ei kestä. Sain sitten seronil lääkityksen, kun asian otin vihdoin lääkärissä esille. Vaivat poistuivat, lapsenkin vointi koheni siinä sivussa. Lopetin lääkityksen noin kolmen kk:n kuluttua. Olen käynyt tätä taipalettamme läpi useasti ja se on ollut rankkaa. Nyt kuitenkin kaiken piti olla suht ok, lapsi on koulussa normaalisti, itse aloitin työt yli kahdenvuoden jälkeen. Kuitenkin nyt nämä paniikkikohtaukset ovat tulleet takaisin... kuin puun takaa yllättäen. Viimeviikolla sain kohtauksen töissä. Työkaverit sitten onneksi veivät minut työpaikan lääkärille, joka näki kun tämä kamala pakokauhu oli päällä. Sain samat seronil lääkkeet, ja noottia siitä, että oli lopettanut ne silloin itse. Hän myös kyllä totesi, että tuskin minulla tälläisiä kohtauksia olisi ikinä tullut pintaan, ellei taustalla olisi juuri tämä lapsen vakava sairastaminen.
Jos olet itse syövän sairastanut, omainen, ystävä tms.onko sinulla ollut vastaavaa ja kuinka olet siitä selvinnyt? Onko hyviä käytännön konsteja kohtauksen tullessa. Olen syönyt lääkkeitä vasta alle viikon, joten eipä ne vielä oikein pöhää. Kotiin en aio sulkeutua, vaan aion kyllä kohdata eri paikat, tilanteet, ihmiset jne.
- PaniikkiRoo
- Re: Paniikkimasentunut
- Re: PaniikkiRoo
- Re: Paniikkimasa 53
- Re: Paniikkimasa 53
- Re: PaniikkiUltramariini
- Re: PaniikkiUltramariini
- Re: PaniikkiIsla