Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämä syövän jälkeen

Re: Kuntoilu/liikunta (hematologisen) syövän jälkeen

hyvästä fyysisestä kunnosta on varmasti apua hoitojen kestämiseen ja toipumiseen. jollain tapaa niitä kannattaa hiukan ylläpitääkin,jos vaan pystyy.
itsekkin ravasin tayssissa portaikkoa,ja oli siellä varmaan muilla hauskaa kun tää kortisonin pullistama kalju pallero puuskutti pitkin käytäviä ;)

arvostan myös kovasti lääkärien tekemää työtä,ja olen suuressa kiitollisuuden velassa heille loppu elämäni.
muistan myös ikuisesti lauseen,jonka johtava lääkäri minulle totesi :"paras kiitos on paluu mahdollisimman normaaliin arkeen."
ja ainakin minun normaaliin arkeen kuuluu siiderit sillon tällön.
kivittäkää vaan jos siltä tuntuu,mutta jos ei fyysisiä esteitä ole,niin en jätä juhlia juhlimatta tai paukkua ottamatta. kunnioitan kehoani,ja hoivaan sitä,mutten ole todellakaan ottanut asennetta "täydellinen elämä". mielestäni ihmisellä on lupa "ryypätä" jos siihen ei ole erikseen kieltoa annettu.
kohtuus kaikessa tosin... maalaisjärjellä tietää mikä on liikaa ja mikä sopivasti.
kuten myös työn teon suhteen.
ja onhan meillä lupa tehdä virheitä.ei voi olettaa että kaikki tuntisivat rajansa ja voimavaransa ilman että kokeilee ja opettelee....

mutta yksilöitähän tässä ollaan,ja jokainen kukka kukkikoon tavallaan. toiset toipuu nopeammin,toiset hitaammin. maltin lisäksi toivon myös ymmärrystä kaikille. meistä kun on niin moneen junaan.

-pupuliini-
pupuliini | 28.1.2008 klo 14:48:36