Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Elämä syövän jälkeen
Re: Kuntoilu/liikunta (hematologisen) syövän jälkeen
Heipparallaa tässä Hra nro 51v !!!Siirto tehty 06/2005 ja myös jonkinlaisia kokemuksia/koettelemuksia kunnon nousun suhteen.
Minulle tehtiin jo alkuvaiheessa selväksi lääkärien taholta, ettei kunto nouse entiseen malliin lääkkeiden määrästä johtuen.
Urheilutaustasta on toki hyötyä kestämään hoidot ja toipumaan niistä. Itse olin hyvässä kunnossa ennen sairastumista, koska olen urheillut koko ikäni ja jollain tasolla myös aina kilpaillut.
Mutta...onko pakko mennä heti työhön ja täysillä revittämään kuntopuolta, kuin mitään ei olisi tapahtunut?
Elimistön toipuminen on todella hidasta tällaisista koettelemuksista ja saattaa olla seuraavaksi pumppuongelmia tai jotain muuta infektiovaivaa, vastustuskyvyn ollessa vielä olematon.
Lääkäreiden mukaan MIESTEN tauti on se, että pitää olla heti täydesssä kondiksessa, eikä malteta kuntoilla pikkuhiljaa tasaisesti kuntoa kohottaen.
Itse revitin hoitojaksojen välillä Tampereella rappuja 10-kerroksen väliä edestakaisin ja Helsingissä kävelin kymmeniä kilsoja ennen siirtoa ja kunto nousi.
Siirron jälkeen ei sitten kunto nouse kuin hitaasti, mutta kannattaa malttaa kuormittaa tasaisesti, lisäten pikkuhiljaa määrää...kyllä se siitä nousee hiljakseen.
Kaljailloista en ole uskaltanut edes haaveilla...ei ole niin kiire manalaan vai onko?
Lääketiede/Lääkärit on tehnyt kovan työn eteemme, joten meikältä ainakin heille "rispektiä" sylin täydeltä !!!
Toivotan MALTTIA toipumisodotuksiin, onnea tarvitaan aina ja varsinkin nyt !
terv. hra nro 51v JO.
- Re: Kuntoilu/liikunta (hematologisen) syövän jälkeenJJP