Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämää ylläpitävällä lääkityksellä elävät

Re: Minulle ilmoitettiin että, saan enään vain kipulääkkeitä

Hei!
Olen tuon Akuutissa olleen pikkupojan äiti ja ajattelin oikaista muutamaa seikkaa. Ja ihan aluksi olen pahoillani tilanteestanne,mutta on hyvä kun sinulla on taisteluatahtoa, periksi ei saa antaa! Meillä on pian kaksi vuotta takana tätä taistelua, melkein vuosi ensimmäisestä virushoidosta. Ensinnäkin poikamme sai ekan virushoidon 02/07, ja hän ei ollut missään nimessä huonokuntoinen silloin, päinvastoin, moni ei olisi todellakaan huomannut eroa terveen lapsen välillä. Se koitui meidän onneksemme, olimme juuri oikeaan aikaan klinikalla, eka virushoito pienensi kasvainta ja vointi koheni edelleen. Toinen hoito tehtiin kesäkuun lopulla ja kolmas viime marraskuussa. Taistelumme jatkuu edelleen, tällä hetkellä poikamme voi hyvin, mutta elämää varjostaa silti jatkuva pelko syövän etenemisestä.

Ja sekin on valitettavasti totta, että mikäli vointi ei salli (veriarvot, maksa-arvot, perussairaudet, yleiskunto ym..) ei hoitoa voida antaa, koska silloin aikaan saadaan enemmän haittaa kun hyötyä.

Taistelumme siis jatkuu, poikamme saa viettää melko normaalia elämää pääasiassa kotona. Koko suvun silmissä hän on sankari, kerta toisensa jälkeen näyttää hän vahvuutensa, taistelutahtonsa. Siitä mekin otamme oppia, elämä on taistelun arvoista - me emme luovuta -. Hyvää kevään odotusta ja taistelutahtoa kaikille!
T.Urhean pikkupojan äiti

Hope-75 | 24.1.2009 klo 15:30:22