Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämää ylläpitävällä lääkityksellä elävät

Re: Minulle ilmoitettiin että, saan enään vain kipulääkkeitä

Hei!
Kiitos vastauksestasi. Poikamme sairaus todettiin huhtikuussa 2007, hän oli vielä viikko ennen diagnoosia hiihtokilpailuissa. Oireina alkoivat yhtäkkiset jalkakivut ja kuume, suoraan päivähoidosta lähdettiin ja sille tielle jäätiin. Tosi salakavalia on nämä syöpäsairaudet, meilläkin pääkasvain oli löydettäessä 17,5cm, etäpesäkkeet luustossa ja luuytimessä. Perinteisin hoidoin, joita jouduttiin jatkuvasti isontamaan huonon hoitovasteen vuoksi saatiin kasvain pienenemään hyvin, mutta luustossa ei tapahtunut juuri mitään ja kantasolusiirronkin jälkeen luuytimestä löytyi syöpää... Silloin meille kerrottiin, että keinot loppuvat - siirryimme palliatiiviseen hoitoon. Isoja sytotiputuksia ei ole mennyt sitten syksyn 07, nyt menee suun kautta sytostaatti virushoidon lisänä. Neuroblastooma on vaikea hoidettava, mutta kohdallamme virushoidot pvat kantaneet meitä elämässä eteenpäin. En usko että tilanne olisi näin hyvä ilman kyseisiä hoitoja.

Soita ihmeessä ja selvitä mikä pesäkkeiden tilanne on missä niitä on jos on. Olen myös todennut, että pitää itse olla hyvinkin tietoinen missä mennään, sillä virhearviointeja sattuu. Kaikkea hyvää sinulle, näytetään näille sairauksille, että meitä ei nujerreta!
T:urhean pikkupojan äiti
Hope-75 | 25.1.2009 klo 16:35:27