Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: "se on 99 prosentin varmuudella munuaissyöpä..."
Hei MariKävin läpi saman myllerryksen tunteiden kanssa kaksi vuotta sitten. Munuaisessa todettiin ultraäänessä kasvain,joka tietokonekuvauksessa varmistettiin ja leikkausaika tuli muutaman viikon sisällä.
Leikkausta edeltävä aika tuntui tietysti pitkältä, vaikka sain tukea mieheltäni, perheeltäni (minunkin nuorin lapseni silloin 11v.)ja ystävitäni. Kuitenkin tunsin olevani yksin ajatuksineni ja siksi kirjoitin "päiväkirjaa" ,joka auttoi ajatusten kehää kiertämiseen.
Kun menin osatolle leikkausta varten, minulle annettiin syöpäyhdistyksen kirjasia miten selviytyä...siinä vaiheessa ei vielä ollut varmuutta kasvaimen laadusta, suuri epäily kylläkin.
Leikkaus oli ainoa hoito,jonka sain. Siinä poistettiin toinen munuainen ympäröivine kudoksineen ja alin kylkiluu. Leikkauksessa ei tarvinnut edetä pidemmälle munuaisaltaaseen eikä verisuoniin, koska kasvain rajoittui munuaiseen. Leikkaus oli melko iso mutta kaiiki meni ihan hyvin!
Leikkauksen jälkeen lääkäri ilmoitti syövän mahdollisuuden olevan 95%. Asia varmistui kun sain vastauksen patologian- laitokselta muutaman viikon kuluttua, ja silloin olin jo osannut asiaan valmistua. Sairaalassa olin 8 pv. ja toipilaana muutamia viikkoja. Täälä hetkellä voin hyvin. Käyn kontrolleissa säännöllisesti ja ensi viikolla taas puolivuotiskontrolli.
Älä menetä toivoasi! Voimia sinulle ja läheisillesi, kaikki on helpompaa kun pääset sairaalaan ja odotus loppuu. Varaa vaan se Pariisin -matka, mutta vasta pari kk. leikkauksesta, jotta jaksat taas nauttia kaikesta.
t. Nipe
- "se on 99 prosentin varmuudella munuaissyöpä..."Mari keskipohjanmaalta
- Re: "se on 99 prosentin varmuudella munuaissyöpä..."Mari keskipohjanmaalta
- Re: "se on 99 prosentin varmuudella munuaissyöpä..."nipe
- Re: "se on 99 prosentin varmuudella munuaissy�p�..."Mari keskipohjanmaalta