Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Aivokasvainten sädetys ja jälkioireet

Mun pään sädehoidosta on nyt 5 vuotta. Koen itse, että olen edelleen hiukan keskittymisvaivaivainen ja aiempaa kömpelömpi sekä tasapainossa hiukan häikkää. Tarjottuihin neuropsyk. testeihin en mennyt, koska ajattelin, että antaa elämän näyttää miten tässä pärjäilee ja kyllähän töissä ym. on ihan hyvin mennyt.
Mahdollista on toki myös, että olen vaan keskittynyt oireisiin liikaa, mutta muutama muukin, jonka kanssa olen keskustellut, on valitellut tuota keskittymisvaikeutta.
Konkreettinen jälkivaikutus on se, että sädehoitokentät päänahan ihossa kutisevat edelleen ja yksi niistä on myös epämiellyttävän herkkä kosketukselle. Hiukset myös kasvavat näistä kohdin hiukan tummempina.

Mulle tuli voimakkaampi jälkireaktio 2 kk:n kuluttua aivojen reagoidessa sädehoitoon turvotuksella. Silloin tasapaino meni aika huonoksi, korvissa soi, oli kova päänsärky ja pahoinvointia myös. Kortisoni korjasi nämä oireet ihan parissa päivässä.
Kettu79 | 7.11.2006 klo 10:04:40