Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Onko jo kokemuksia virushoidosta?
Minulla on vatsaonteloon levinnyt paksunsuolensyöpä, osin kiinteää kasvainta, osin karsinoosia. Kävin keväällä ja kesällä ensiksi yksi virushoito, stten Hipec leikkaus ja toinen virushoito. Kokonaisuudessaan tämä hevoskuuri oli senverran tehokas että sen jälkeen tomografioissa ei ole näkynyt merkkiäkään taudista eli toivottavasti pysyy poissa, ainakin mahdollisimman kauan.Ensimmäiseen virushoitokerta annettiin ennen leikkausta ja siihen reaktio oli viikon kestänyt kova kuume, eli virukset toimivat. Ennen ekaa virushoitoa oli PET-tomografiassa havaittu leviämistä pariin vatsa-ontelon imusolmukkeeseen mutta ainakin nämä olivat leikkaukseen mennessä poissa. Toinen virushoito leikkauksen jälkeen oli yhden yön kuume, ei ollut paljoa tautimassaa jäljellä jossa virus olisi voinut lisääntyä
Kokonaisuudessaan tausn toteamisesta tulee keväällä täyteen viisi vuotta ja sinä aikana on leikattu kolmasti, aluksi kaksi tavallista leikkausta ja sitten tämä Hipec. Sytostaatteja on ollut Xelox+Avastin, Xeliri+vastin ja taas Xelox.
Nyt vointi on erinomainen ja virushoitoihin uhrattu kymppitonni ei varmasti mennyt turhaan ja olen kyllä valmis suosittelemaan hoitoa. Sitä en osaa ennustaa että kauanko tauti pysyy tällä kuurilla pois ja toisaalta mitä olisi käynyt ilman. Varmaan sitä ei olisi vatsaontelosta näin tehokkaasti saanut häädetyksi millään muulla keinolla kuin Hipec+virushoito yhdistelmällä. Virushoito ei ole sytostaattien vaihtoehto, itse sain kaikkien näiden kuurien jälkeen edelleen liitänäishoitotyylisesti Xelox kuurin. Paras teho saataneen yhdistelemällä eri hoitomuotoja.
- Re: Onko jo kokemuksia virushoidosta?kathy