Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Onko jo kokemuksia virushoidosta?

Minulla on kroonistunut munasarjasyöpä ja olen saanut virushoitoa vuoden 2010 alussa 3 kertaa. Minullekaan ei hoidot tuoneet mitään erityistä hyötyä, tauti pysyi suunnilleen ennallaan hoitojakson ajan, tosin syöpämarkkeriarvo lähti nousuun eikä ole sen jälkeen oikein laskenut. Vaikea sitten tietää muuttiko virukset taudin luonnetta, mutta tänä vuonna olen saanut suolitukoksen ja sen myötä jouduttiin laittamaan avanne ja nyt viimeisimpänä tauti on levinnyt maksaan, keuhkoihin ja kaiketi luustoonkin.
Joka tapauksessa olen tyytyväinen että kokeilin tuotakin hoitomuotoa, koska kaiketi jotkut siitä ovat apua saaneet, eipähän tarvitse jossitella.
Itse hoidot menivät hyvin, hoitopäivän iltana tuli sellainen kuumehorkka kun kuume nousi nopeasti ja seuraavana päivänä kotiuduin hiukan flunssaisen oloisena, mutta muutamassa päivässä olo koheni normaaliksi. Henkilökunta oli ystävällistä ja yhden hengen huone laajakuvatelkkareineen luksusta, mutta kyllähän se maksoikin. Se mikä mielestäni oli hienoa oli se että ennen hoitoja tehtiin tarkat kuvaukset ja sitten hoitojen jälkeen sama juttu, eli todellakin katsottiin mitä kropasta löytyy ja miten hoito vaikuttaa. Julkisella puolella kuvauksiin ei pääse ollenkaan niin hyvin, seurataan vain markkeria ja sen perusteella päätellään ehkä liikaakin hoidon tehoa.
Tällä hetkellä olen kuitenkin julkisen puolen hoidossa ja normaaleilla sytostaateilla, mutta hiukan on harkinnassa josko vielä ottaisin yhteyttä tuonne yksityissektorille, ainakin siinä vaiheessa kun julkinen puoli lopettaa hoitoni, jota on jo väläytelty.
toiveikas | 9.8.2011 klo 15:54:05