Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Mitä kuuluu myeloomalaisten kevääseen?
Hei, Lähde2Minulla on sama sairaus, s-IgLcL-v ja olet ensimmäinen, jonka tapaan.
Muistan lukeneeni kertomuksen vatsassa olevasta sytoomasta, mutta ilman sairauden merkkitarkennusta.
Alussa en tiennyt mitään myeloomasta ja kysyin lääkäriltä, voiko myelooma tehdä etäpesäkkeitä muualle kuin luustoon, ei, sanoi lääkäri.
Netin kautta olen saanut kaiken tiedon myelooman eri tyypeistä.
http://hematology.fi/node/143
Tässä on paljon tietoa myeloomasta ja millä kuvantamismenetelmällä löydetään esim. sytoomat.
Onko Sinulla ollut lääkitystä vaiko vain leikkaus? Lääkitystä ei aloitata, jos ei ole oireita, kertoo tietolähteet. Tuntuu ristiriitaiselta, mutta löysin siihen aihettakin. Jos lääkitys aloitettaisiin pienestä ensi havainnosta ja tauti ei olisi vielä mennyt luustoon.... Sairaus voitaisiin saada lääkkeellä näkymättömiin, mutta kun se alkaa kasvamaan uudelleen, lääke ei enää välttämättä tehoakaan. On otettava toinen lääke käyttöön ja ehkä sekään ei tehoa....kolmas, neljäs.... Elämää saadaan pidennettyä kun ei "hötkyillä" alkumetreillä. Näin ymmärsin lukemaani, vaikka lääkärit eivät kerro potilaalle tätä "karseutta".
Sinulla on erittäin harvinainen sairaus. Kevytketju myelooma vapaa Lamda sytooma,on minulle ihan uutta tietoa. Onneksi ei ole luustossa.
Olet joutunut kokemaan kovia leikkauksesi vuoksi. Olen todella surullinen tapahtuneesta, se on niin väärin pienen tytön äidille.
Hyvä kun jaksat taistella ja pitää puolesi. Ehdottomasti pitää tutkia nyt ilmennyt vaiva. Toivottavasti pääset pian tutkimuksiin.
Soita ja kysy onko lähetteesi edes saapunut keskussairaalaan, sehän on voinut kadota matkalla tai jäänyt hyllyyn lähettämättä.
Minä toivon täydestä sydämestäni että pääset pian osaaviin käsiin ja lottovoiton toivon osuvan Sinulle ensin kuin minulle.
Asioilla on tapana järjestyä.
Hyvää Pääsiäistä!
Voimia ja rauhaa mieleen.
Vomahalein äitiä ja tytärtä
anemonet
- Selinan kuulumiset!Selina
- Re: Selinan kuulumiset!anemonet
- Re: Mitä kuuluu myeloomalaisten kevääseen?anemonet