Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Kivessyöpä ja BEP
Moi!olen tässä lueskellut viestiketjua. Minulla todettiin noin kuukausi sitten kivessyöpä, joka leikattiin kaksi viikkoa sitten. eilen kävin leikkanneen lääkärin juttusilla ja patologilta oli tullut vastaukset. syöpä oli ns:a sekatyyppiä, jota ei ilmeisesti esiinny kovin monilla sairastuneista. ct-kuvassa ei onneksi näkynyt toistaiseksi mitään, mutta mietin vaan, kun olen lueskellut noita juttuja kivessyövätä, että keuhkokuvat pitäisi ottaa, mutta minulta ei kuvattu kuin imusolmukkeet... ensiviikollla menen syöpälääkärin juttusille, joka vastaa täällä noista sytostaattihoidoista, keskustelemaan mahdollisista sytareista. mietityttää, ottaako vai eikö ottaa niitä, kun lääkäritkään eivät itse ole varmoja asiasta. ja tietysti sekin arveluttaa että miten huonoon kuntoon sitä menee.. olen nähnyt muutaman tapauksen lähipiiristä, jotka ovat menneet tosi huonoon kuntoon ja ovatkin jo olleet "paremmassa paikassa" jo monta vuotta. viimeksi tammikuussa tuttavani kuoli 28 vuotiaana melanooman aiheuttamaan syöpään... itselläkään ei ikää ole kuin 30v. niin ja mielenkiintoistta oli se että kun ekat verikokeet otettiin, niin lääkäri puhui vaan siitä että hcg oli koholla, mutta nyt sitten kertoi että myös afp oli ollut koholla. olen yrittänyt selvittää, mitä se käytännössä tarkoittaa, mutta asiasta ei kunnolla löydy tietoa. ilmeisesti se liittyy jotenkin siihen että syöpä oli ns:a sekatyyppiä.. onko teillä jäänyt mitään "sivuvaikutuksia" sytareista?
- Kivessyöpä ja BEPVajavainen
- Re: Kivessyöpä ja BEPnuppu84
- Re: Kivessyöpä ja BEPVajavainen
- Re: Kivessyöpä ja BEPnuppu84
- Re: Kivessyöpä ja BEPÄiti Tampereelta