Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Kivessyöpä ja BEP
Moi, sain BEP-hoitoa aikoinaan niin ikään neljän syklin verran Hyksissä.Erotuksena on, että olen nainen ja mulla oli syöpä munasarjassa. Ikää oli tuolloin 20 ja vähän päälle. BEP oli mulle aika vittumainen suoraan sanottuna. Jaksot meni siis niin, että joka jaksossa oli kolme hoitoviikkoa. Ensimmäisenä hoitoviikkona oltiin osastolla ma, ti, ke, to ja pe koko päivän, koska sytostaatteja meni paljon ja tiputusnopeus oli hidas. Seuraavalla viikolla osastolle mentiin pelkästään tiistaina, jolloin tiputus oli nopea ja sytoa meni vain yhtä laatua. Samanlainen nopea tiputus seuraavana eli 3. viikkona. Sama kolmen viikon ralli siis neljä kertaa, eli yhteensä 28 tiputuskertaa/-päivää.Käytännössä mulla hoito venyi ja paukkui melkein puolen vuoden mittaiseksi, koska veriarvot oli jatkuvasti niin huonoina, ettei hoitoja voitu antaa. :( Paha olo vaivasi aina sen ensimmäisen hoitoviikon ajan, ja vähän myös seuraavankin. Oksentelu oli rajua. Tukka ja muut kehon karvat lähtivät muistaakseni jo ennen toista sykliä. Kulmakarvat sain onneksi pääasiassa pitää, mutta ripsetkin multa tippuivat melkein kokonaan. Ne kyllä kasvoivat takaisin tosi nopeasti!
Hoito oli siis mielestäni tosi rankka, mutta pitää muistaa että nämä on kaikki tosi yksilöllisiä juttuja. Ei kaikille tule pahoinvointia, eikä kaikilta lähde edes hiukset. Toivotan voimia poikaystävällesi, sekä sinulle.
- Kivessyöpä ja BEPVajavainen
- Re: Kivessyöpä ja BEPnuppu84
- Re: Kivessyöpä ja BEPVajavainen
- Re: Kivessyöpä ja BEPnuppu84
- Re: Kivessyöpä ja BEPÄiti Tampereelta