Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Neuvoja vailla, työhönpaluusta!

Stytohoitoja takana 5 tiputusta, kuudes ensi viikolla. CT-kuvien tulokset olivat kannustavan hyviä ja hoito tehoaa hyvin. Vointi on ollut nyt hyvä ja sivuvaikutukset ovat lieventyneet, mieli palajaa siis töihin, sillä talous on "kuralla". Saan yhdistelmähoitoa Oxaliplatin, Folfox, Avastin joista viimeksi mainittu asettaa suurimmat esteet työhönpaluulle. Näin lähimmän esimieheni tässä toissapäivänä..ja isommat pomot olivat kyselleet voinnistani ym. sain viestiä siltä suunnalta...että kannattaa hoitaa itsensä kuntoon..ennen töihinpaluuta. JA NYT NÄEN PUNAISTA! En kokenut ko. lausetta kovin kannustavaksi työhönpaluulle ja tulipa tunne, että halutaanko minun palaavan....enhän sairasta flunssaa tai muuta ohimenevää "pikkujuttua" joka korjaantuu muutaman saikkupäivän jälkeen. En voi olla edes varma paranenko tai jos paranen uusiiko sairauteni? Eihän kukaan meistä voi ja onhan tässä kohta 7 kk hoidettu itseään kuntoon....niin kuntoon kun mahdollista...ja hoidot kuitenkin jatkuvat koska tulokset ovat niin hyviä. Tietenkin tiedän, että työni vaatii paljon. Olen samalle työnantajalle työskennellyt 8 vuotta joista kaksi viimeistä lähiesimiehenä, olen koko työurani (14v) tätä alaa, opiskellut omaehtoisesti lisää työn ohessa, teen 2-vuorotyötä joten niin joulut kun juhannuksetkin olen useimmiten ollut töissä se, että teen hoitotyötä on oman hoitoni kannalta ainut ? koska infektioita tai haavoja ym. ei saa tulla ja olen tietenkin herkempi saamaan kaikki pöpöt. Silti mieli halajaa töihin...ja normaaliin arkeen...mutta nyt tuo esimiesten kommetti latistaa? Kertokaa minulle kuinka muut ovat kokeneet työhönpaluun ja miten työnantaja on paluuseen suhtautunut? Minulle kun vilauteltiin myös sitä, että hoitojaksot olisi tehtävä omalla ajalla? Vaikka sairauslomapäiviähän ne kyllä on, mutta työnantajan suhtautuminen on melko arveluttava...eikä edes pykälien mukainen tässä asiassa? Olipa vuodatusta...mutta olen kiukkunen....sitäpä pyytelen anteeksi teiltä.
eijuli | 16.5.2009 klo 12:42:25