Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Myelooma uusi!!???? :(

Selina,
Olen seurannut tarinaasi vuosien varrella tällä palstalla. Oli todella ikävä kuulla sairautesi uusimisesta allogeenisen siirron jälkeen. Tämä sairaus on pirullinen ja näköjään käyttäytyy miten tahtoo. Uskon, että löydät taas tunnetun taistelutahtosi ja lähdet taas sotaan yhteistä vihollistamme vastaan. Pettymys on varmasti valtava ja tarvitset kaiken mahdollisen tuen taistelussasi. Ulkomaisilla myeloomasivuilla vieraillessani puhutaan jo, että tätä sairautta voidaan kohta pitää sydäntaudin tapaan kroonisena sairautena, uusien, koko ajan kehittyvien lääkkeiden ja hoitoyhdistelmien ansiosta. Sairautena, jota ei voida parantaa, mutta voidaan tehokkaasti hallita. Tutkijat ulkomailla työskentelevät uupumatta myös panrantavan hoidon löytämiseksi.
Minulla todettiin 2007 plasmacytoma sacrumissa. Sain siihen sädehoidon ja olen ollut remissiossa siitä asti. Olin todella sairas ensimmäisen vuoden sairastumisesta, käytin rollaattoria ja neuropatia vei kaiken toimintakyvyn myös käsistäni. Toinen jalkateräni halvaantui ja saman jalan lonkkaan tuli caputnekroosi ja toisen jalan reiteen myös nekroosi. Zometalla on vain hoidettu, pikkuhiljaa olen toipunut, mutta jokaisen kontrolliajan lähestyessä jännitys kasvaa äärimmilleen, onkohan paraproteiini lähtenyt nousuun.
Kaikesta huolimatta Selinalle toivon aurinkoisia syyspäiviä ja kaikille muillekin palstalaisille.

rada
radaxa | 14.9.2010 klo 19:42:16