Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Myelooma ja kantasoluhoito

Olin vuosi sitten kantasoluhoidossa Meilahdessa. Itse odottelin melkein kaksi kuukautta mobilisaatiosta siirtoon pääsyyn. On hienoa, ettei sinun tarvinnut odottaa pitkiä aikoja, vaan pääset nopeasti eteenpäin. Olin sairaalassa kolme viikkoa. Katetri tulehtui ja nousi lievä kuume, joka talttui nopeasti. Syöminen oli kyllä aika mahdotonta, mikään ei oikein pysynyt sisällä, mutta sairaalassa otettiin upeasti vastaan omat ruokatoiveet jäätelöstä jauhelihalaatikkoon. Aluksi meni puuroa pari lusikallista, mutta pikku hiljaa ruokahalu palasi. Ennen hoitoa sain hyvän opastuksen ja puhuttiin esimerkiksi siitä, että joillekin on vaikeaa eristyksessä olo. Mutta eihän siellä todellakaan yksin tarvinnut olla. Vierailijoita sai tulla sairaalan ohjeiden mukaisesti, hoitajat kävivät tuon tuostakin ja ruokaa tuotiin koko ajan. Minulle tuotti jonkin verran vaikeuksia sydän, kun kärsin rytmihäiriöistä. Kotiin tullessani olin aika heikkona, mutta minulla oli onneksi kotona apua.

Uskon, että selviydyt hyvin, ole turvallisin mielin, olet hyvissä käsissä.
Lämpimin terveisin Haapapuu
Haapapuu | 25.8.2010 klo 17:39:03