Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Hodginin tauti
Moi! Olen 34-vuotias mies. Mulla todettiin hodginin tauti heinäkuussa kun kävin työterveyslääkärillä näyttämässä pattia soliskuopassa. Koska olet kiinnostunut lähinnä hoitoihin liittyvästä niin jätän turhat alkuvaiheen jutut selittämättä.Mulle suunniteltiin ja on toteutettukin hoidot siten että saan 6 kuuria, eli 12 hoitokertaa apvd sytostaatteja jonka jälkeen on kuukauden sädehoito. Nyt takana on 11 hoitokertaa eli 1 on vielä jäljellä.
Haittavikutukset:
Mulla on joka kerta ollut ensimmäisenä ja seuraavana päivänä hiukan pöhötyksen ja kuumotuksen tunnetta kasvoilla(johtuu kuulemma kortisonista). Muuten on vain ollut lähinnä ajoittainen etova tunne n. 5 päivää. Mainittakoon että ekan ja tokan hoidon jälkeen kärsin erittäin kovasta hikasta ja närästyksestä. Saan hoitoja 2 viikon välein ja toisella viikolla olo on tosi hyvä. Veriarvot ovat koko hoitojen ajan pysyneet hyvinä joten hoitoja ei ole tarvinnut muuttaa mitenkään. Haluan uskoa että hyvä kuntoni on auttanut kestämään hoitoja näin hyvin.
Edessä on vielä sädehoito ja se jännittää itseäkin koska ymmärtääkseni siinä on suuremmat riskit pysyviin haitta- vakutuksiin. Mulla oli imusolmukkeita kaulan ja keuhkokarsinan alueella ja sädehoito kohdistetaan näille alueille.
Heti kun oloni on ollut parempi olen lähtenyt treenaamaan salille tai lenkille ja kun mieli on parempi on olokin parempi.
ps. Tukka on edelleen päässä.
Terv P.S
- Hodginin tautivertaistukea kaipaava
- Re: Hodginin tautiriepu
- Re: Hodgkinin tautiKettu79
- Re: Hodgkinin tautivertaistukea kaipaava
- Re: Hodginin tautiP.S
- Re: Hodginin tautivertaistukea kaipaava
- Re: Hodginin tautivertaistukea kaipaava
- Re: Hodginin tautiriepu
- Re: Hodginin tautiToiveena
- Re: Hodginin tautiToiveena