Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Hodginin tauti
Hei!Torstaina oli nyt sitten ensimmäinen hoitokerta. Tiputukset sujuivat oikein mallikkaasti eikä pahoinvointia tullut sairaalassa ollessa, vasta tänään oksensin ja olin vähän kehnommassa kunnossa. Kaiken kaikkiaan olo on kuitenkin yllättävän hyvä, jotenkin pelkäsin etukäteen että voisin todella paljon huonommin. Tukan kävin pari viikkoa sitten leikkauttamassa lyhyeksi, ajattelin että on helpompi luopua siitä itse kuin odottaa, että vyötärölle asti ulottuvia hiuksia alkaa löytymään ympäri kämppää.. Nyt nautin tästä lyhyemmästä mallista niin kauan kuin voin ja ihmettelen kuinka niskaa voikin palella vaikka pakkasta ei ole paljoa mitään.. ;)
Jotenkin koko sairaus on alkanut nyt ensimmäisen hoidon myötä konkretisoitua, ja se on tavallaan tehnyt asian kestämisestä helpompaa. Alkuun kun ei oireita ollut mitään, oli hankala käsittää, että on ihan oikeasti sairas. Nyt alkaa ajatukseen jo tottua (niin paljon kuin siihen nyt ylipäätään koskaan voi tottua) ja päällimmäisenä mielessä on vain tajuton tahto selviytyä. Tänään oli kevätauringon paistaessa ihana huomata, että suupielet venyivät väkisinkin ylöspäin ja hyvä tuuli lähti syvältä sisältä asti! Että kyllä tämä tästä. Perhe ja ystävät ovat olleet mahtavia ja tukevat joka käänteessä. Niin kuin sanoitkin, pienistä asioista se arkipäivän kestäminen lähtee.
Ilmeisesti asutte jossain Turun suunnalla? Itse opiskelen täällä rannikolla, mutta koska olen kotoisin Tampereen tienoilta ja kirjat ovat vielä kotipaikkakunnalla, saan hoidot Pikonlinnassa. Ajattelin vain, että jos Sanni jossain vaiheessa haluaisi nähdä tms, se varmasti onnistuisi Turun tienoilla. Yritän mahdollisuuksien mukaan pitää yllä illuusiota normaalista elämästä ja käydä edes jonkin kurssin tänä keväänä, joten olen
melko paljon myös täällä suunnalla Suomea. Jaksamisen mukaan tietysti.
Oikein paljon voimia ja ilonaiheita koko perheelle!
- Hodginin tautivertaistukea kaipaava
- Re: Hodginin tautiriepu
- Re: Hodgkinin tautiKettu79
- Re: Hodgkinin tautivertaistukea kaipaava
- Re: Hodginin tautivertaistukea kaipaava
- Re: Hodginin tautiriepu
- Re: Hodginin tautiToiveena
- Re: Hodginin tautialinore