Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Ja jälleen.....

Mulla oli viime kesänä paha antibioottiripuli, kun sain kolme kuukautta yhtä perää antibiootteja.

Ripuli meni niin pahaksi, että olin tipassa sairaalassa 4 vrk. Sitten söin kuukauden suolistoantibioottia ja kun se loppui, alkoi ripuli taas tulemaan.

Soitin yhdelle tuttavalle, joka on lääkäri ja hän lupasi ottaa selvää. Hän suositteli sellaista suolistohiivaa, nimeltä Precosa. Sekin oli reseptillä, mutta hain tk:sta reseptin ja se valmiste auttoi. Lisäksi nappailin maitohappobakteereita.

En tiedä valmisteesta paljoakaan, en tiedä esim. onko sillä jotain yhteisvaikutuksia joihinkin lääkkeisiin tms.. jotain käytön rajoituksia,
onko se epäsopiva joissain tilanteissa. Omalle tk-lääkärille se oli outo lääke, oli valmis kuitenkin mulle kirjoittamaan. Näistä toki kannattaa jutella lekurin kanssa.

Mulla on lievä laktoosi-intoleranssi, pystyin aiemmin käyttämään Hyla tuoteita. Sytojen aikana ja jälkeen en ole sietänyt ollenkaan laktoosia, on kai suolistolimakalvot sen verran huonossa kunnossa.Dieettini on nyt laktoositon, onneksi sitä laktoositonta maitojuomaakin on nykyisin.
Jo pienikin laktoosimäärä saa mahan kuplimaan ja ripulin aikaan.

Hillevi | 29.8.2007 klo 13:36:08