Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Täällä jälleen mä
Olen lukenut mielenkiinnolla tätä ketjua.Itseltäni leikattiin peräsuolensyöpä viitisen vuotta sitten.
Leikkaukseen valmistautuessa minulle sanottiin että luultavasti joudutaan laittamaan avanne.
Sen käyttöä jo alustavasti näytettiinkin. Ajattelin että samapa se kunhan saan elää.
Sitten leikkauksesta herätessäni sain kuulla iloisen uutisen. Avannetta ei tarvinnutkaan laittaa.
Kuitenkin peräsuoli lyheni niin paljon että sen normaali toiminta häiriintyi. Se ei enää "varastoi" oikeastaan yhtään vaan vessaan pitää kipaista aina heti kun siltä alkaa tuntua.
Aluksi peräaukko oli tosi kipeä, verilläkin. Siihen vaikuttivat niin sytot kuin sädehoitokin ja jatkuva pöntöllä pusailu. Tarvitsin jopa kipulääkkeitä.
Nykyään ei kipua enää ole. Mutta vessakäynnit ovat kyllä vieläkin "erikoisia". Pöntöllä joutuu istumaan kauan, silti kun olen pukeutunut ja menossa alakertaan, saatan joutua kipaisemaan kiireesti takaisin pöntölle.Ja uloste on tosiaan liimamaisen tahmaista.
Olen kuitenkin "opettanut" peräsuolenpätkääni edes hieman yrittämään tuota varastointia. Ja jopa onnistunut. Enää ei ihan heti ensi tuntemusten vuoksi tarvitse juosta vessaan.
Mutta kuitenkin olen niin KIITOLLINEN että tässä saan vielä pöntöllä käydä ja siinä sivussa nauttia ELÄMÄSTÄ :) .
Tsemppiä teille kaikille, kyllä näiden hankaluuksien kanssa oppii elämään.
Täytyy varmaan kokeilla tuota ViSibliniä. Joskus edellisessä elämässä sitä söinkin. Syön paljon lesepuuroja, ne ovat ainakin minua auttaneet.
- Pinna kiristyy......Keeko
- Re: Pinna kiristyy......Tigerlily
- TerveisiäKeeko
- Täällä jälleenKeeko
- Omat kokemukseniMabu
- Terveisiä...Keeko
- Re: Terveisiä...Tigerlily
- Re: Terveisiä...Mabu
- Re: Terveisiä...vapaa pudotus
- Re: Terveisiä...Tigerlily
- tässä taasKeeko
- Re: tässä taasHillevi