Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Leukemia AML
Kysymyksiisi on hiukan vaikea vastata koska jokainenhan reagoi hoitoihin omalla tavallaa. Minulla ei tosiaan sytostaatti hoidoista tullut hirveitä oireita. Lievää pahoinvointia, johon kyllä heti annettiin pahoinvointilääkettä ja se aika hyvin auttoi. Ruoka ei maistunut ja makuaisti muuttui täysin. Suu ja kurkku meni toisesta hoidosta niin kipeäksi että viikon verran pystyin syömään lääkkeen avulla ja vain jotain mössöjä ja keittoja. Hemkinen puoli oli välillä aika kovilla. Minulla oli kotona mies ja kaksi lasta ja ensimmäiset kaksi kk olin melkein sairaalassa, niin ikävä oli kova. Vaikka he kävivät katsomassa mutta kun ei lapset kovin hyvin siellä viihtyneet ja niitten lähtö oli aina vaikeeta ja itku kurkussa sinne jäi. Ja ei se helppoa ollu puolisollakaan, sillä oli huoli käytönnönasioiden hoitumisesta että jaksaa pyörittää kotona suht koht normaalia touhua.Puolisollasi tauti on varmaan sellaista helpommin talttuvaa tautia toisin kuin minulla, pelkät sytostaatii hoidot eivät olisi riittäneet taudin hoitamiseen. Vaikea sanoa myös tuota palautumisasiaa, sekin riippuu varmasti paljon pohjakunnosta ja siitä mitä ylimääräistä hoitojen myötä tulee. Jokainen tosiaan on oma yksilönsä, vaikka itsekin sortui siihen ajatteluun että kun toiselle tuli jotain että itsellekkin varmasti tulee, niin pitäis vaan yrittää katsoa päivä kerrallaan. Tällä hetkellä kunto on jo aika hyvä, vaikka lenkillä ja hiihtämässä käydessä tuntuu että kunnonkohotus olisi vielä paikallaan. Mutta hyvä näin, töissä jaksan käydä ihan normaalisti ja tehdä kotityöt ja ulkoilla ja harrastaa. Mutta kun kontrolleissa käy, niin aina se pelko sieltä sisimmästä tulee ja sitten taas vähän helpottaa kun kaikki on sillä kertaa hyvin.
Toivon teille molemmille voimia ja jaksamista. Mulla ainakin auttoi paljon se että puhuin asiasta kaikkien kanssa ja jos omalle puolisolle ja lähimnmäisille ei uskalla kaikkea puhua, niin kannattaa puhua ammatti-ihmisten kanssa, niillä on näistä asioista niin paljon kokemusta, että varmasti auttaa.
Kysele vaan asioista, yritän vastailla jos vain osaan.
- Leukemia AMLOtus-80
- Re: Leukemia AMLtuikku
- Re: Leukemia AMLOtus-80
- Re: Leukemia AMLtuikku
- Re: Leukemia AMLkesäksi kotiin?
- Re: Leukemia AMLTuomas
- Re: Leukemia AMLäippä
- Re: Leukemia AMLLindus