Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Leukemia AML
Hei!Sairastuin AML:n 02/2004. Alkuoireina väsymystä, pientä lämpöilyä ja sellaista ettei mitään jaksanut eikä mikään huvittanut sekä pari pientä mustelmaa. Aikani oireita katsottuani menin lääkäriin ja sitten rupesi tapahtumaan ja diagnoosi tuli viikossa. Ja parin päivän päästä hoitoihin eli sain aluksi kaksi sytostaattihoitoa ja koska tautini oli ärhäkkää lajia ja siskollani oli sopiva kudostyyppi, minulle tehtiin luuydinsiirto Meilahdessa toukok.04. Kaikki tapahtui tosi nopeasti ja oli henkiseti raskas kokemus. Ensimmäisistä hoidoista ei tullut ihmeempiä paitsi sellainen kuvottava olo ja ruoka ei maistunut miltään tai jos maistui niin maistui oudolto. Siirron yhteydessä hoidot oli vähän kovempia ja kaksi viikkoa voin tosi huonosti. Toipuminne alkoi kuitenkin hyvin kun pääsi kuukauden päästä kotiin. Sen jälkeen en hirveästi ole sairaalassa onneksi tarvinnut olla, on kyllä ollut hoitoja ja kontrolleja vaikka millä mitalla. Edelleen käyn kontrolleissa säännöllisesti, mutta kaikki on mennyt tähän asti aika hyvin. Olen ollut työelämässä kohta 10 kk. Mielialat vaihtelee ed. välillä aika paljon,välillä on hyvä olla mutta välillä mieli on todella maasaa ja pelko sairauden uusimisesta on voimakkaana mielessä.
Oletko itse juuri sairastunut vai joku läheinen. Vastaan mielelläni jos vaan osaan jos haluat kysellä jotain.
- Leukemia AMLOtus-80
- Re: Leukemia AMLtuikku
- Re: Leukemia AMLOtus-80
- Re: Leukemia AMLtuikku
- Re: Leukemia AMLkesäksi kotiin?
- Re: Leukemia AMLTuomas
- Re: Leukemia AMLäippä
- Re: Leukemia AMLLindus