Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Leukemia AML
Minulle hoitoon pääsy ja diagnoosin selviäminen oli jo itsessään pitkä ja hankala prosessi. Minulla oli useamman kuukauden ajan sellainen tunne, että en vaan ole terve. Ensimmäinen oire oli väsymys. Piti opetella juomaan kahviakin. Sitten tuli viikkoja kestänyt kurkkukipu. Ravasin lääkäreillä useista eri syistä, mm. vatsakipujen ja suurentuneiden imusolmukkeiden takia. Lopulta yksi lääkäri otti minut vakavasti ja alkoi seurata verenkuvaa. Verenkuva oltiin katsottu aiemminkin, mutta se oli silloin ollut normaali. Minulla siis oireet alkoivat hyvissä ajoin ennen näitä muutoksia.Sairaalaan tullessa minulla oli sitten yskää, nuhaa ja lievää kuumetta. AML:n diagnoosi varmistui seuraavana päivänä, ja se oli kyllä iso järkytys. Tällaiselle parikymppiselle nuorelle naiselle, jolla oli koko elämä vielä elämättä. Nyt on ensimmäinen hoitojakso takana, ja seuraava alkaa ensi keskiviikkona. Hoidot olivat rankkoja, ja sivuvaikutukset vielä kauheampia. Näköni on huonontunut ja tarvitsisin silmälasit. En kuitenkaan voi niitä taloudellisista syistä vielä hankkia, koska joutuisin todennäköisesti hommaamaan hoitojen päätyttyä vielä uudet. Muut sivuvaikutukset ovat tavallaan olleet palautuvia eivätkä ne enää haittaa. Niin kuin esimerkiksi ne kaikki kivut, jotka hoidon aikana piti suurimmaksi osaksi kestää.
Jos joku kohtalotoveri kaipaa vertaistukea, niin minulle voi laittaa sähköpostia. En sitä tuolla sairaalassa kovin usein pysty lukemaan, koska potilaiden kone on varmaan 10 vuotta vanha eikä yleensä toimi.
- Leukemia AMLOtus-80
- Re: Leukemia AMLtuikku
- Re: Leukemia AMLOtus-80
- Re: Leukemia AMLtuikku
- Re: Leukemia AMLkesäksi kotiin?
- Re: Leukemia AMLTuomas
- Re: Leukemia AMLäippä
- Re: Leukemia AMLLindus